gevoel?/bi?

  • 21 February 2024
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Badge

hoii, hoe kom ik erachter of ik misschien op meiden val ( ik ben zelf een meisje) of bi ben? ik denk het wel maar hoe weet ik het zeker?


3 reacties

Reputatie 1
Badge

Heey. Ik ben zelf ook een meisje en lesbisch :)

Ik kwam erachter omdat ik een van mijn vriendinnen wel heeeel leuk vond. Ik wilde veel tijd met haar doorbrengen en ging naar haar staren tijdens de les haha. Het duurde een tijdje voordat ik doorhad dat ik verliefd was. Ik heb toen heel lang getwijfeld of ik bi of lesbisch ben, eerlijk gezegd weet ik het nog steeds niet helemaal zeker. Maar als ik denk aan meiden wordt ik er veel blijer van dan als ik aan jongens denk. Er is ook niet een specifieke jonge die ik leuk vind ofzo, vandaar dat ik nu maar gewoon lesbisch ben. Maar als je het niet zeker weet is dat helemaal niet erg. Je kan jezelf lesbisch/bi/hetero noemen en dat later veranderen. 
Mijn punt is vooral stress er niet teveel over. Je vind leuk wie je leuk vind en ‘wat je dan precies bent’ daar kom je vanzelf achter :)

Reputatie 4
Badge +3

Ik weet het zelf ook niet. Maar ik zou soms een meisje willen zoenen en ook soms een jongen. Of willen knuffelen. 

Het gevoel van verliefd weet ik nog niet zo (soms denk ik dat ik dat ben, maar soms ook weer niet) en het kan dan bij een jongen of een meisje.

Fleur

Reputatie 1
Badge

Als ik het zo lees denk ik dat je misschien bi bent. Maar nogmaals, je hoeft het echt niet gelijk te weten! 
Het is trouwens ook super lastig om te bepalen of je verliefd bent of gewoon een crush hebt. Meestal heb je eerst en crush en dat kan verliefdheid worden (maar dit is mijn ervaring en ik ben zelf ook pas 1 keer verliefd geweest haha) 

Toen ik alleen een crush had voelde ik me de hele tijd een soort van opgewonden. Ik wilde 24/7 bij mijn crush zijn en dacht de hele tijd aan haar maar als we dan samen waren werd ik super nerveus. Ik was bang dat ik mezelf belachelijk zou maken ofzo. En toen ik een crush had was ik meer gefocust op haar uiterlijk en dacht ik aan hoe het zou zijn om met haar te zoenen. 
Nu ben ik verliefd en het voelt anders omdat ik nog wel 24/7 aan haar denk, maar als ik aan haar denk voel ik me meer veilig en comfortabel dan echt opgewonden als dat logisch is? Natuurlijk vind ik het nog steeds super leuk om bij haar te zijn, maar vooral omdat ze me laat lachen en op mijn gemak stelt. Ik vind haar persoonlijkheid nu veel belangrijker dan haar uiterlijk. En ik vind haar gevoelens soms belangrijker dan die van mezelf, ik wil echt gewoon dat ze blij is. 
Misschien helpt dit een beetje! 

Reageer