Skip to main content

Hey allemaal,

Dit is eigenlijk een vraag gericht op mensen die niet cisgender zijn omdat ik denk dat zij het het beste weten, maar als je cis bent en je denkt het antwoord te weten laat het gerust weten natuurlijk!

Ik vraag me heel erg af wat het betekent om je gender te 'voelen'. Altijd als je dingen ziet/leest over transpersonen dan zeggen ze vaak dat ze zich een gender 'voelen' en ik snap dat niet zo goed. Ik ben zelf een cis jongen en ik voel me daar niet slecht over ofzo, maar ik 'voel' me zo niet. Voelen andere cis mensen wel gender, en zoja hoe voelt dat dan?

Dusja mijn vraag is eigenlijk hoe kun je je gender 'voelen'? Of is het misschien meer gebaseerd op stereotypes en interesses?

Ik wil even benadrukken dat dit geen kritiek/haat is naar mensen die trans/niet cis zijn, jullie zijn allemaal top maar ik was gewoon benieuwd hiernaar.

Groetjes!

Hoi  REME4 dat is best wel een goede vraag waar veel van de trans community zelf ook me stuggled denk ik. . Je hebt natuurlijk de mensen die al van jongs af aan roepen dat ze een jongen/meisje zijn en stereotypische dingen van die gender leuk vinden maar zo makkelijk is het niet voor iedereen. Gender gaat over meerdere dingen, natuurlijk hoe je er /lichamelijk/ uit ziet (of uit wil zien), maar ook hoe je aangezien wilt worden door de medemens (opa of oma, meneer of mevrouw etc etc) over het algemeen is het voor iedereen een beetje anders, so ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen omdat ik ontzettend jaloers was op cis mannen en hun lichaam, ook zag ik mezelf nooit een oma of tante of zoiets worden, de mannelijke versies waren een stuk makkelijker. Later ben ik aspecten van meisje zijn echt gaan Haten maar ja, dat hoort erbij

Als je transgender bent heb je genderdysforie, dat betekent eigenlijk dat je niet blij bent met bepaalde eigenschappen van je aangeboren sekse. Zo kun je als aangeboren meisje niet blij zijn met je borsten omdat je vind dat ze te vrouwelijk zijn en je liever een mannelijke borstkas had gehad.

Als je zelf ooit op het punt komt waarbij je vragen hebt over je genderidentiteit, neem dan vooral je tijd want het is best ingewikkeld

Reageer