Skip to main content
Vraag

Gender stereotypes struggels (yay!)

• October 6, 2025
  • 4 reacties
  • 100 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hai mensen,

Even voor de duidelijkheid: Ik ben een jongen. Ik ben niet trans, ik heb niks tegen trans mensen, maar ik ben zelf gewoon blij met mijn gender en ik zou dat niet willen veranderen.

Dat gezegd hebbende, ik heb wel een beetje een meisjes kant. Ik heb het altijd makkelijker gevonden om contact te hebben met meiden dan met jongens, ik vind meiden vaak op emotioneel vlak herkenbaarder en ik heb een beetje een interesse in “vrouwelijke” dingen, zoals make-up, vrouwelijke kleding, kawaii-achtige dingen, you get the point. Het is misschien een beetje cliché, maar herkent iemand dit? Heeft iemand tips voor een excuus om ooit makeup te dragen ofzo? Weet iemand ook misschien meer over waar dit vandaan komt? Ik weet namelijk op de een of andere manier niet zo goed wat ik ermee aan moet. Moet ik gewoon accepteren dat dit mijn interesses zijn, is het gewoon een femboy phase ofzo?😅

4 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 6, 2025

Heyy ​@PietPirat ,

Ik heb wel een beetje hetzelfde en ben ook een jongen, miss heb je wat aan dit topic ❤:

Heb zelf ook dat ik veel meisjes vrienden heb/heb gehad en qua uiterlijk meer kleine dingen dat ik bijv. sieraden leuk vind en nagellak :)

Hmm waar het vandaan komt weet ik eig niet, miss omdat je ook wel meisjesvrienden hebt en dingen bij hun ziet/over praat wat jij dan eig ook leuk vind🙂 iig bij mezelf was/is dat wel een beetje zo, dat ik dingen om me heen zag wat ik leuk vond al vanaf heel jong😊 

Misschien dat je er overheen moet zetten omdat het vrijer voelt om gewoon te doen wat je wil en weet niet of je dat ook hebt, maar dan is het twijfel hierover hopelijk ook minder en of het een fase is maakt sowieso niet uit, als je het op dit moment maar leuk vind is het goed :) 

Dat van emotioneel vlak heb ik ook🙃🙂

Veel liefs🤗

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 6, 2025

Hey! Volgens mij zit mijn verhaal behoorlijk dicht bij jouw verhaal 😉 ik heb wel een paar topics waar je dat uit kan halen. En ​@Tartan15  draagt, net als ik, ook regelmatig rokjes en een eye liner bijvoorbeeld. Je vraagt ook waar het vandaan komt. Ik denk dat dat gewoon in je zit. Het is eigenlijk ook helemaal geen "ding" of probleem vind ik. Ik moet zo weg, maar ik heb heel veel reacties geschreven hier waarin ik uitleg hoe het in mijn geval zit. In elk geval welkom op het forum en ik herken jouw verhaal zeker weten!!! En ik ben er trots op 😍

Liefs, Tover,  jongen van 14.  xxx

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 6, 2025

Hoi! Wat leuk dat je erbij bent gekomen! Ik kan zelf geen goed antwoord geven op je vragen maar er zijn hier in ieder geval al 3 jongens waar jij goed mee kunt matchen denk ik ! ​@Konijntje8 , ​@Tover01  en ​@Tartan15 .  Zij hebben ook topics die precies hier over gaan. En ohja, zie het niet als een probleem! Het is juist rijk en leuk vind ik ! 

Groetjes, Tjempie xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 7, 2025

Het is helemaal oké om van dingen te houden die mensen soms “voor meisjes” vinden. Je mag gewoon jezelf zijn, en dat maakt je juist speciaal! Misschien kun je zeggen dat je het gewoon eens wil proberen omdat het leuk lijkt, bijvoorbeeld: “Ik wil gewoon iets nieuws proberen!” Of gewoon voor de grap met vrienden doen, dan is het minder spannend. Het komt misschien gewoon omdat je een beetje anders bent dan sommige jongens, en dat is helemaal prima. Gewoon doen wat jij leuk vindt, dat is het allerbelangrijkste! 😄

xx liefs Wolf 🐺