Vraag

gender?? nonbinair?

  • 5 November 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Badge

heeyy,

Ik struggle vreselijk veel met mijn gender de laatste tijd. Elke keer als ik dochter, zij, haar, zus etc. hoor krijg ik helemaal de kriebels. Ik ben ook geen man (waarschijnlijk), ik heb liever gewoon geen gender. Als je het nonbinair of genderfluid wilt noemen, prima. Ik voel me gewoon niet comfortabel met man of vrouw zijn. Het feit dat dat zo is heb ik zelf geen problemen mee, mijn vrienden ook niet. Ik weet gewoon niet hoe ik het aan mijn ouders en andere belangrijke mensen in mijn leven moet uitleggen. Ik vind het soort van eng om mensen te vertellen dat ik niet man niet vrouw ben. En op school, welke wc? welke kleedkamer met gym? jongens tegen de meiden, en ik? Ben ik dan de kameleon of? zit ik met sporten in het jongens of het meisjes team? ben ik een zus of een broer?

 

Ik vroeg me af hoe andere nonbinaire/genderfluid mensen hier mee omgaan en hoe ze uit de kast zijn gekomen. :)

ps. hoe worden jullie genoemd ipv broer/zus? 

 

 

ik appreciate t al als je dit hebt gelezen <3

 

 


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Ik weet zelf nog niet wat mijn gender is. Maar over wc’s en kleedkamers, ga naar waar jij je fijn voelt. Ik heb een genderfluid persoon in mijn klas die de meisjes kleedkamer gebruikt om dat ze dat fijner vinden.

praten helpt altijd dus praat een keer met je vrienden die kunnen je altijd tips geven of helpen.

En over het aan je ouders vertellen, vertel over andere mensen die niet cis-gender zijn en kijk hoe ze reageren en vertel het gewoon rustig in een gesprek. Dat heb ik ook gedaan met mijn seksualiteit.

Ik hoop dat alles lukt❤️

Reageer