Skip to main content

gender identiteit uitvogelen

• July 8, 2026
  • 1 reactie
  • 8 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Hoi hoi allemaal, de topic alweer vandaag

ik ben sinds een maandje of zo begonnen met het uitvogelen van mijn gender. Eerst voelde ik me oké met meisje zijn hoewel ik al wel voelde dat dat niet alles was. Vroeger kon ik niet wachten tot ik borsten kreeg en er volwassener uit zo zien qua lichaam maar sinds mijn vrouwelijke vormen zichtbaarder zijn geworden voel ik me ongemakkelijk in mn lichaam. Niet dat ik het haat maar ook niet dat ik ervan houd.

Als ik bijvoorbeeld voor ik ga douchen in de spiegel naar mijn lichaam kijk voel ik me ongemakkelijk. Dan denk ik van ja, zou ik dan liever een mannenlichaam hebben? Maar dat wil ik ook niet. Ik zou wel wat gespierder willen zijn en een plattere borstkas hebben maar ooit een operatie doen voor het laten weghalen van ze wil ik ook weer niet. Dan voel ik me weer incompleet. Het liefst zou ik ze tapen zodat ik ze niet duidelijk zie maar wel voel. Dit waren dingen waardoor ik dacht dat ik bigender ben. Bodyeuphorya en disphorya op hetzelfde moment en oncomfortabel voelen in mn lichaam.

Nog een ding is dat ik wel gespierder wil zijn en een lagere stem wil hebben. Mijn stem is gelukkig niet heel hoog. 

en hij/hem en zij/haar vind ik allebei wel comfortabel denk ik hoewel ik dat ook niet zeker weet want niemand heeft dat nog voor mij gebruikt omdat ik ook bij niemand uit de kast ben. 

ik twijfel nog wel over mn gender, denk anders non binair of genderqueer, aan de minilabels (zoals demigirl) wil ik liever niet beginnen omdat het me fijner lijkt als het iets algemer of zo is. 

hij is ook weer zo mannelijk maar met zij voelt het ook weer zo lekker arkward. Ik weet het echt nuet tbh. Wat denk jullie en zijn er nog meer personen hier die ook niet cisgender zijn? Zo ja, hoe kwam jij erachter en hoe deed je dat?

liefs kat/beer

1 reactie

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hey. 

Zelf vind ik het niet zo belangrijk om hoe iemand zich voelt een naam te geven. Ik denk dat het belangrijk is om jezelf te zijn en dat te kunnen accepteren. Met jezelf bedoel ik dus hoe jij jezelf graag zou willen zien. Ik snap dat het lastig om dat helemaal helder te hebben. Gelukkig hoeft dat ook niet.