Skip to main content

Heyy,

 

Ik denk dat wat ik nu ga zeggen wel herkenbaar is voor veel andere mensen, maar wanneer ik eindelijk mezelf en mijn seksualiteit heb geaccepteerd begon ik te twijfelen aan mijn genderidentiteit. 
Ik weet dus zeker dat ik niet de pronouns she/her wil gebruiken, en he/him heb ik al heel lang gebruikt. Voor de laatste tijd heb ik they/them geprobeerd maar net als he/him voelt dat niet helemaal goed. Ik weet nu dus niet wat ik moet doen en zit in een impasse. So help please.

 

groetjes,

 

Rick

Hoe gaat dat dan?

Je schrijft dat jij die voornaamwoorden wilt gebruiken, maar gebruik je die dan voor iemand anders? Je praat toch niet over jezelf als ‘hij’ of ‘zij’?

 


Even voor mijn beeld: met they/them bedoel je die/diens? Zegmaar wat non-binaire mensen gebruiken?

You do you I guess. Is je omgeving al op de hoogte van deze verandering van gender? Spreken je ouders bijvoorbeeld over hun dochter of hun zoon? En je vrienden over hun vriend of vriendin?

Hoe gaat dat dan?

Je schrijft dat jij die voornaamwoorden wilt gebruiken, maar gebruik je die dan voor iemand anders? Je praat toch niet over jezelf als ‘hij’ of ‘zij’?

Nee, in plaats van dat je ‘zij’ gebruikt, spreek je in de derde persoon nu over ‘hij’. Een kort voorbeeldje:

Stel je ouders vragen aan jou ‘Heb je met Unusual afgesproken?’, dan kan je antwoorden met ‘Ja, ik heb met Unusual afgesproken.’ maar je zal eerder persoonlijk voornaamwoorden gebruiken: ‘Ja, ik heb met haar afgesproken’.

Unusual kiest ervoor om niet meer met zij/haar aangesproken te willen worden, maar met hij/hem. Dan antwoordt je dus voortaan met ‘Ja, ik heb met hem afgesproken’ - als je zijn wensen respecteert.


Misschien zijn neo pronouns wat voor jou.

Neo pronouns zijn een categorie nieuwe voornaamwoorden die steeds vaker worden gebruikt in plaats van he/him, she/her of they/them. Enkele voorbeelden zijn: xe/xem/xyr, ze/hir/hirs of ey/em/eir. Ik stel voor dat je wat onderzoek hierover doet.

Je komt er vast wel achter. Veel succes!:japanese_ogre:

 

Als ik het verhaal nog eens lees, komt het op mij over of je een dieper probleem hebt.  Je verwacht dat het juiste voornaamwoord dat probleem oplost.

Maar na enige tijd voel je je nog steeds onzeker. 

Ik denk niet dat het probleem is welk voornaamwoord je moet kiezen. Als je je diepere crisis niet oplost kun je elke week een nieuw voornaamwoord kiezen maar wordt je niet gelukkiger.

 


Reageer