Skip to main content

Hoihoi lieve mensen,

In deze topic zal ik mijn gender(?) bekend maken, omdat dit het denk ik makkelijker maakt om het allemaal te volgen. En vervolgens zal ik gaan praten over een aantal dingen waarmee ik zit.

Ik ben geboren als een meisje. Je zou kunnen zeggen dat ik echt een soort “jongens” jeugd heb gehad, ik liep zonder shirt rond, ik klom in bomen (dit is niet wat een jongen een jongen maakt, maar het wordt in deze tijd wel gezien als iets jongensachtig) en stoeide graag met andere jongens. Na een tijdje was ik hier wel uitgegroeid.

Op dit moment kleed ik me nog best wel “jongensachtig”, dit komt denk ik omdat ik het idee heb dat “meisjes kleding” me niet zou passen. Voor dit soort kleding heb je namelijk een meisjesachtig lichaam nodig, en ik ben er van overtuigd dat ik dit niet heb. Hierdoor denk ik soms ook dat ik beter in het jongens hokje zou passen. Naar mijn mening lijkt het ook zoveel makkelijker om in dat hokje te passen, en zo gezien te worden.

Soms dan denk ik na, en denk ik aan de vragen ‘Hoe wil ik dat andere mensen me zien (gender)? Welk lichaam zou ik kiezen, als ik de keuze had?’. Het antwoord verschilt best veel. Op sommige momenten wil ik graag een mooi meisje zijn, en dat jongens naar me kijken alsof ik net zoals de rest ben (ook al heb ik geen interesse op dit moment). Maar soms wil ik ook graag een jongen zijn, en dat meisjes dan zo naar me kijken.

Nu ik dit zo schrijf, kan dit niet te maken hebben met seksualiteit? Ik ben er op dit moment wel zeker van dat ik geen interesse heb in verkering/verliefd zijn etc., en zie mijzelf liever ook niet in de toekomst samen met iemand. Maar misschien wil ik wel graag seksuele aandacht van mensen? En door het vervelende idee dat meisjes jongens leuk vinden, en jongens meisjes leuk vinden, wil ik mezelf hieraan aanpassen? Of is dit iets met genderfluïde? Ik weet het niet…

Ik heb vaak ook het idee dat ik niet daadwerkelijk een jongen wil zijn, maar dat ik gewoon te onzeker ben om een meisje te zijn (omdat het jongens hokje naar mijn mening makkelijker lijkt om in te passen).

Zelf ben ik eigenlijk ook helemaal niet van de labels enzo, wees gewoon wie je wilt zijn vindt ik. Maar toch vindt ik hoe mensen mij zien zo vreselijk belangrijk om een of andere reden… 

Weet iemand wat dit kan zijn? Of wat ik hiermee moet?

Groetjes,

iemand

Hiiii:)

Het kan dat je Genderfluïd bent, maar je weet het zelf toch wel dat het niet nodig is om je jezelf in een hokje te stoppen hé? 😉 Neem gewoon je tijd! Je kan ook bi gender zijn of misschien demiboy:) Als je tips van jongeren die net als jij nodig hebt is Jong&Out echt iets voor jou. Het is een soort forum net als hier, maar je kan daar wel chatten, contactgegevens uitdelen en bloggen. Op Jong&Out heb je ook meetingen met jongeren net als jij. 

Trouwens je hoeft echt niet onzeker te zijn. Dit gaat waarschijnlijk heel stom klinken, maar echt je bent goed zoals bent:) Ik weet zeker dat je een heel mooi en leuk persoon bent! Er bestaat geen normaal. Wie normaal is is echt doodsaai. Geloof me. Ik heb zoveel meiden en jongens uit mijn klas die *normaal* zijn. Die zijn doodsaai en voorspelbaar. Doe me een plezier en wordt niet als hun lol;)

Liefs x Banaantje <3


Reageer