Skip to main content

Hallo,

Ik ben 17 jaar en ben de laatste tijd zo erg verward met mijn eigen identiteit. Ik twijfel over alles, maar ben bang om het toe te geven. Ik weet dat de meeste personen wel zouden accepteren als het zo mocht zijn dat ik een andere gender identity of sexuality heb, maar ik woon in een huishouden waar homofobische opmerkingen en vervelende opmerkingen over gender identity best gewoonlijk is (Hier ben ik persoonlijk erg op tegen ofc). 

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik mogelijk non-binary zou kunnen wezen. Ik voel me namelijk niet volledig vrouwlijk en ik vind het prettig om me soms so masculine mogelijk te kleden en te wezen, maar in andere tijden voel ik me weer oke in de gender identity vrouw. Ik heb al aan een aantal vrienden gezegd dat ik het oke vind als ze ook Hij/Hem pronounces gebruiken voor mij naast Zij/Haar. Ik vind beide prima yk. I don't mind. Ik ben bang wanneer ik als non-binary uit de kast komt dat mensen van me gaan verwachten dat ik androgynous (geen geslacht) ga kleden en dat ik moeite ga doen om te zorgen dat alles non-binary om mij heen is. Ik bedoel, als mensen zouden zeggen ‘Jongens en meisjes in twee groepen’ zou ik er persoonlijk geen punt van maken om bij de meisjes te gaan staan (Het is ook valid als je non-binary bent en hier wel een punt van maakt. Ik heb zelf alleen geen zin om daar energie in te steken). Alleen ik ben dan bang dat mensen dan gaan zijn van "Waarom ga je bij de meisjes? Je bent toch Non-binary? Ga verward wezen ofzo” als je begrijpt wat ik bedoel, sorry dat het zo vaag is haha.

Ook zit ik de laatste tijd me af te vragen of ik misschien Bisexueel ben. Ik weet zelf al zeker dat ik op jongens val, maar soms zijn meisjes ook so pretty and cool yk. Het moeten eig wel net mijn type meisjes zijn wat echt net 5% van alle meisjes in de wereld is, maar als het net dat meisje is ben ik al wel zovan “Ik zou zo graag gwn een keer met je op date gaan enz.”. Non-Binary mensen vind ik sowieso al heel hot meestal dus ik weet zeker dat ik op hen val. Is vallen op Mannen en Non-Binary mensen, maar niet op vrouwen ook een vorm van Biseksueel? En is het okay om maar op een mini deel van de vrouwen op de wereld te vallen, kan je dan ook al Biseksueel zijn? Ik ben ook hier bang om uit de kast te komen. Heel veel mensen om mij heen denken al dat ik niet hetero ben (gehoord van een vriendin) en ik haat hun gelijk te geven, ik weet dat dat raar klinkt. Ik haat het dat hun het ‘beter weten’ dan ik en ik wil niet dat wanneer ik uit de kast kom mogelijk iedereen gaat zijn van “O ja, maar dat wist ik al joh!”, want ik haat dat.

Ik heb nog nooit in een relatie gezeten doordat ik me hele leven druk bezig ben met mijzelf en mijn mental health. Ik ben bang mensen te vertrouwen en ik ben bang dat mensen mij voor schut gaan zetten. Ik heb geen goede ervaringen in de liefde aangezien de laatste keer dat ik verliefd was ik werd gepest ervoor. Dit is trouwens nog steeds gaande en it's been 6 years. Ik wordt er vaak nog nageschreeuwd, alleen omdat ik iemand leuk vond die het leuk vond om mij te beschamen. So i'm scared to even fall in love.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee wil bereiken, maar ik hoop dat mensen advies hebben of hun verhaal willen vertellen. -DeltaEcho

Wat rot voor jou:( laat de rest maar, heb lief wees je zelf! En daarbij ja het kan dat je bi bent ook al is het maar 5% zoals je al zei. Ik begrijp wat je meemaakt, ik heb nu ook zoiets maar niet zo ingewikkeld. Ik twijfel gewoon tussen bi en homo, en ik weet vrijwel zeker dat mijn ouders er ok over zijn ookal het wel eng is ok het te vertellen.

ik hoop dat dit helpt;)


Wat rot voor jou:( laat de rest maar, heb lief wees je zelf! En daarbij ja het kan dat je bi bent ook al is het maar 5% zoals je al zei. Ik begrijp wat je meemaakt, ik heb nu ook zoiets maar niet zo ingewikkeld. Ik twijfel gewoon tussen bi en homo, en ik weet vrijwel zeker dat mijn ouders er ok over zijn ookal het wel eng is ok het te vertellen.

ik hoop dat dit helpt;)

Dankje! Ik probeer het, maar vind het eng om er over uit te komen. Ik heb het gevoel dat wanneer ik eenmaal ‘out’ ben er geen way back is. Ook al weet ik dat het niet zo is, zo voelt het wel. Succes met jou zoektocht, you got this!


hoi,

Het is niet raar om verward te zijn over je eigen gender of identiteit op jouw leeftijd. Het is moeilijk om in een huishouden te wonen waar nog moeilijk wordt gedaan over dit soort dingen (ik spreek uit ervaring.). Wat mij heel erg helpt is het internet. Op Insta en andere social media zijn heel veel andere mensen die een deel zijn van de LHBTI community en het is erg fijn om met dit soort mensen te praten om je minder alleen/meer begrepen/ te vinden. Het is ook een goede manier om leuke mensen te ontmoeten. Je genderidentiteit is iets wat erg moeilijk is om uit te vinden. Ik ben ook altijd in de war en ik denk zelf dat dit komt omdat gender niet een binair iets is en dus steeds veranderd. Ook wordt er door veel mensen nog moeilijk over gedaan, wat het ook moeilijker maakt om erover na te denken en eventueel uit de kast te komen. Non-binary personen komen in alle soorten en maten voor en je hoeft je dus ook niet speciaal genderneutraal te kleden.  Je moet doen waar jij je fijn bij voelt, dat is het belangrijkst.

Over je seksualiteit: vallen op mannen en non-binary mensen valt ook al onder biseksualiteit. Ook als je maar op een klein deel vrouwen valt ben je biseksueel. Het is belangrijk om uit de kast te komen wanneer jij je er fijn bij voelt. Misschien voelt het raar om bij je vrienden uit de kast te komen, maar weet wel dat het een hele opluchting geeft als je echt jezelf kan zijn. 

Voor mijn zelfacceptatie (klinkt lekker zweverig) heeft het heel erg geholpen om te realiseren dat niet alles gelabeld hoeft te worden. Je hoeft jezelf niet onder het label non-binary of biseksueel te plakken. Als jij mannen en non-binairy mensen leuk vindt dan is dat zo en dan hoef je er niet over na te denken of biseksueel bent. Je bent dan gewoon een deel van de LHBTI-community. Hetzelfde geldt voor gender, dat is zo veranderlijk dat het zonde is om dat te labelen 

Hopelijk heeft dit geholpen!

 


 
(onnodige quote verwijderd)

Dankje! Dit heeft mij enorm geholpen, ik vind het heel lief dat je tijd hiervoor hebt vrijgemaakt. Ik zit zelf ook al te kijken naar LHBTI studieverenigingen in de buurt, maar ben bang om er naar toe te gaan. Ik ben namelijk nog relatief jong voor een student zijnde en ben bang dat hen allemaal ‘oudere’ mensen zijn. Ook ben ik bang dat mensen er achter komen voor ik zelf uit de kast ben. Zou nogal ongemakkelijke situatie zijn haha. Bedankt voor je tips! Ze helpen enorm en ik ga erover nadenken! -DeltaEcho


wat een verhaal identiteit is z’on hokje… het maakt niet uit waar je op valt… je maakt je eigen  keuzes want alles kan in deze generatie en maatschapij


Je vindt het heel belangrijk wat andere mensen van je vinden.

Als je bij wijze van spreken zin hebt om een spijkerbroek te dragen hoef je niet meteen Uit De Kast te komen.  Je kunt ook gewoon een broek aantrekken als je dat fijn vindt. 

Verder lijkt het alsof je bezig bent om een Coming Out voor te bereiden waarbij je mensen heel precies gaat uitleggen op welke 5% meisjes/vrouwen je valt.  Waarom is dat belangrijk? Moeten zij die meisjes voor je gaan zoeken? Wat moeten zij met die informatie gaan doen?

Kun je niet gewoon eens kijken of je verliefd wordt en als het wederzijds is en heel erg aan… maakt het dan uit of dat iemand is in de 5%? 


Heyy!! Ik snap je volledig, ik heb ook een hele gender en sexuality identity crisis gehad. Ik ben er uiteindelijk op uit gekomen dat ik genderfluid ben, en mijn sexualiteit maakt mij niks uit zolang ik een vriendje heb. Naar jouw beschrijving te horen kan het ook zijn dat je ook genderfluid bent, maar ik weet natuurlijk niet hoe jij erin staat, en ik ben nogal slecht in het begrijpen van mensen en dingen enzo. Het is inderdaad heel lastig om uit de kast te komen, want mensen gaan dan anders over je denken. Ik zou zelf graag wat meer feminin willen kleden af en toe, maar ben te bang dat mensen dat op merken en gaan zien dat ik “anders ben dan voorheen”. Je kan zeker biseksueel zijn als je maar op 5% van de meisjes valt, en ja het telt ook als biseksueel als je op mannen en enby’s valt. Biseksueel houd in dat je op 2 of meer genders valt en daarin kun je een voorkeur hebben, dus bijvoorbeel jij valt op jongens, enby’s, en 5% op vrouwen. 

Voordat ik uit de kast kwam, heck, voordat ik uberhaupt zelf wist dat ik gay was zei iedereen in mijn jeugd al altijd dat ik gay was, en ik snap je dus helemaal als je zegt dat je niet uit de kast wil komen om hun geen “gelijk te geven”.

Dusja, ehmm, dat, ik hoop dat je hieraan wat heb gehad


Reageer