Skip to main content

Hallo! Ik ben momenteel een meisje, maar ik vind het naar om mezelf zo te noemen, want ik weet nou niet of ik transgender ben, of non binair.

Altijd als ik ga douchen of tanden poetsen in de badkamer kijk ik naar mezelf in de spiegel, het is echt al zo'n typisch dameslichaam en ik haat het. Het is niet dat ik onzeker ben over mijn lichaam, maar ik voel me er niet in thuis. Dus ik ging nadenken, want ben ik? Ik dacht een maar maanden terug al aan non binair, maar het is steeds erger geworden en nu zit ik zelfs te denken aan transgender. Maar het ding is dus, dat het idee van transitie mij niet erg fijn lijkt. Ik ben niet bang voor transitie, maar het is niks voor mij, ik hoef geen borsten, geen vrouwenlichaamsvorm, maar ik wil dan ook weer geen piemel of een bredere kaaklijn. Maar ik weet niet hoe ik dit kan oplossen, want ik ben denk ik wel transgender, maar ik wil niet helemaal het lichaam van een jongen, en dat geeft mij overal twijfels over.

Ik wou vragen of iemand mij kan zeggen of helpen met wat ik eigenlijk ben

Hey! Ik snap dat je twijfels hebt omdat je geen meisje wilt zijn, maar ook niet het lichaam van een jongen hoeft te hebben. Het kan inderdaad dat je non binair bent, maar je hoeft transgender niet uit te sluiten. Er zijn heel veel mensen in een vrouwenlichaam die zich compleet man voelen, dus transgenders die niet in transitie zijn gegaan en dat ook nooit zullen doen. Als je je toch mannelijker wilt voelen kun je bijvoorbeeld binders gaan dragen, niet scheren, en je haar korter knippen. 

Wat ik dus vooral wil zeggen is dat je niet in transitie hoeft te gaan om transgender te zijn, en dat je niet non binair hoeft te zijn als je je niet helemaal zo voelt.


hey! 

allereerst wil ik zeggen dat het niet uit maakt '’wat'’ je bent, je bent een mens. En ik snap dat je graag wilt weten '’wat'’ je bent, maar je hoeft dat niet van de ene op de andere dag te weten. 

en om je vraag te beantwoorden, je zou je misschien aangesproken kunnen voelen bij '’genderfluid'’ bij dit gender verandert hoe jezelf voelt constant. De ene dag voel je je meer een meisje, dan meer een jongen en dan meer genderneutraal.

En misschien voel je je niet aangesproken bij genderfluid, dan moet je weten dat jezelf niet in een hokje hoeft te plaatsen, ne hebt de tijd. 

Voel je vrij om op mijn reactie te antwoorden, ik help je graag. 

xx


Ik lees dat je (1) weet wat je niet wilt, en (2) op zoek bent welk label je op jezelf kunt plakken.

Ik denk dat je rustig moet wachten tot je duidelijk krijgt wat je wel wilt.  En de labels zeggen eigenlijk niks wat echt belangrijk is.  Want zelfs een label als ‘non binair’ of ‘transgender’  of ‘genderdysforie’ zegt helemaal niet wat jij in je post schrijft: Je wilt je (in elk geval nu) niet laten transformeren naar een jongenslichaam. Wat jij wilt (en niet wilt) zegt veel meer dan elk label.


Reageer