Vraag

gender

  • 20 June 2021
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

hai, ik ben de laatste tijd heel erg aan het twijfelen wat mijn gender identiteit is. Ik ben bijna zeker dat ik genderfluid ben. Heeft iemand tips om dit echt te kunnen bevestigen? Ik weet dat mijn vriendinnen mij accepteren en ik praat er ook over met hun en ik en 1 van mijn vriendinnen zijn lesbisch. Maar ik weet dat mijn ouders en de rest van mijn familie mij niet gaat  accepteren. Ik bij hun ook nog niet uit de kast gekomen als gay, dus heeft iemand daar ook nog tips voor (ik weet dat ze me accepteren voor lesbisch zijn). Maar pas was ik jarig en toen had mijn familie het dus een beetje over lgbtq+ enz. en toen zijden ze dat ze wel meisje, jongen, non-binair en de seksualiteiten accepteren maar alle andere gender identiteiten niet en nu ben ik best bang om bij mijn familie uit de kast te komen als genderfluid. Dus heeft iemand daar nog tips voor? <3


2 reacties

Heyy

 

Tegen je twijfels over je gender identiteit heb ik eigenlijk maar 1 tip.. Luister naar je gevoel! Neem de tijd om te experimenteren en te ontdekken en op een gegeven moment weet je zeker wat je identiteit is. Echter zijn dit ook maar hokjes, zolang jij gelukkig bent met jezelf is alles helemaal prima😉

 

Over het praten met je ouders.. Wat vervelend dat je ouders er zo over praatte ik snap dat dat je angstig heeft gemaakt. Toch denk ik toch dat je ouders en familie jou zullen accepteren want ze geven om je en houden van je! Het belangrijkste voor ze is dat jij gelukkig bent met jezelf!


Ik heb persoonlijk niet echt tips over hoe je met je ouders kan praten hierover. Ik heb even op internet gekeken en kwam op deze link van WikiHow uit. Die site gaat over hoe je uit de kast kan komen bij je ouders. Misschien staan daar nog dingen die je kunnen helpen.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +7

Je zou kunnen zeggen dat je het niet zeker weet.

Zo te lezen is dat acceptabel voor je familie. En het is ook waar.  Want ‘fluid’ is ook geen keiharde definitie maar betekent juist dat je niet met zekerheid kunt zeggen hoe je je in de toekomst voelt - onzeker dus.

Reageer