Vraag

gender

  • 12 June 2021
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Badge

Kijk ik zit dus met een probleempje,

ik voel me geen meisje, maar ook geen jongen. Wat is mijn gender dan? Non-binary toch?


6 reacties

Heyy

 

Als je je niet goed voelt bij de geslachten jongen en meisje is het prima dat je je als non-binair identificeert. De hokjes maken ook op zich niet veel uit.. zolang jij maar gelukkig bent met jezelf en vrolijk bent is alles wat jij kiest helemaal goed👍🏻
 

Groetjes van mij!

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Als jij je oke voelt als non-binair kan je je inderdaad zo identificeren, dat is volledig aan jou. 

Reputatie 2
Badge +1

hoiii

non- binary is een parapluterm voor vele genders naast man of vrouw. netzoals dat transgender een verzamelnaam is voor iedereen die een ander gender heeft dan het gender/geslachtwaarin/waarmee ze zijn geboren.

bijv. Agender, dan voelt iemand zich geen man, geen vrouw of iets anders. dan wil iemand zich met name niet koppelen aan een gender.

zelf vind ik het prettig om mezelf ook onder te verdelen in echt een gender en niet een parapluterm. dit verschil echt qua persoon en als jij je prettig voelt met nonbinair is dat helemaal prima!

dus mocht je hetzelfde hebben als mij dan zijn hier een aantal sites waar je allemaal informatie op vind over gender. 

https://transmagazine.nl/gender-terminologie/

https://iedereenisanders.nl/ontdek-leer/genderidentiteit

 

Hoi!

Ja, als je je geen meisje en geen jongen voelt ben je inderdaad non-binair. Zoals Jeshawty hierboven al zei is non-binair eigenlijk een parapluterm  waaronder vele genderidentiteiten vallen. Deze hebben allemaal gemeenschappelijk dat je je niet (volledig) man of vrouw voelt. Zo heb je bv. agender, waarbij je je eigenlijk distantieert van ‘gender’, genderfluïde, waarbij je ergens ‘zweeft’ tussen verschillende identiteiten, en nog zoveel meer. 

Je hoeft geen haast te hebben om jezelf een label te geven. Probeer alles voor jezelf wat op een rijtje te zetten, ga op onderzoek uit naar allerhande benamingen die bestaan, experimenteer (bv. met pronouns) en uiteindelijk zul je wel zien waar je je het beste bij voelt. 

Denk je dat je over die twijfels kunt praten met iemand die je vertrouwt, zoals je ouders, een leerkracht of een vriend? 

Groetjes

Lot

Badge

non-binary is niet de enige optie!!

je kan ook bigender of trigender zijn

maar ook genderfluid of genderqueer (ik ben genderqueer)

non-binary is niet de enige optie!!

je kan ook bigender of trigender zijn

maar ook genderfluid of genderqueer (ik ben genderqueer)

Klopt volledig, maar deze voorbeelden zijn vormen van non-binair zijn. Non-binair is een parapluterm, wat betekent dat er heel wat verschillende vormen onder vallen, zoals bv. Genderfluid :)

Reageer