Vraag

gelovig en een jongen willen zijn

  • 25 July 2022
  • 7 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Heyyy, ik ben een meisje van 13 jaar oud.

Ik ben gelovig en god heeft iedereen perfect gemaakt, maar ik twijfel over mn gender. Ik wil geen trans zijn, want mn ouders zijn bang dat ik dan rare dingen ga doen (en om mn geloof). Maar ik hou meer van jongens dingen dan van meisjes dingen. En voel me daar ook comfortabeler bij. Vroeger was ik erg jaloers op jongens.

hebben jullie tips? 

-Robi-

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit 


7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Robi12,

Je hoeft niet een jongen te zijn om jongens dingen te doen. Jongens dingen zijn ook maar een idee. Als jij het fijner vindt om bepaalde dingen te doen, dan kan jij die prima doen. Als jongen of als meisje.

Ik zou dus doen wat je wil doen, en of je je gender wel of niet wilt veranderen, dat moet je zelf bepalen.

Hopelijk kom je er een beetje uit!

Groetjes iemand.

Reputatie 6
Badge +7

Mijn tip is: Vind je eigen weg. 

Je kunt prima geloven dat god iedereen perfect heeft gemaakt, maar dan moet je ook uitleggen hoe het komt dat mensen gehandicapt, blind of met één been langer dan het andere zijn geboren. 

Misschien heb jij een idee van ‘perfect’ en vind je het raar dat god jouw idee niet volgt… maar waarom zou jouw idee kloppen?

 

Als vergelijking: Een ´perfecte’ maaltijd in de ogen van een kleuter kan wel marshmellows met chips zijn.  Lekker zoet en geen ‘rare’ dingen zoals paprika.   Maar jij weet dat daar helemaal geen voedingsstoffen in zitten, geen vitamines, en als je dat altijd eet, dat het kind er zwaar ziek van kan worden. 

Hoe kan dat dan, als die maaltijd in de ogen van dat kind perfect is?

Reputatie 1
Badge +1

je zult het moeten doen met het lichaam dat God je heeft gegeven en dankbaar zijn dat Hij je uberhaupt het leven heeft geschonken

Reputatie 7
Badge +11

Doe gewoon wat jij fijn vindt. Misschien is dat makkelijker voor mij omdat ik niet geloof, maar als God alles heeft geschapen, dan is het oké om een jongen of meisje te zijn of iets daartussenin. Want wat ik dus niet snap, is dat als God alles heeft geschapen, dan heeft hij ook trans/lesbisch/homo ect. geschapen, toch? Of heb ik het nu fout?

Hoe dan ook, ik vind dat je moet kunnen doen waar jij je fijn bij voelt.

Liefs,

  1.  
Reputatie 5
Badge +1

Ik zou gewoon doen wat voor jou het meest comfortabel is. Meisjes kunnen ook gewoon jongensdingen doen, jongenskleding dragen of met jongens bevriend zijn, en tegelijkertijd een meisje zijn.

Reputatie 3
Badge

Als jij meer comfortabel bent als een jongen, dan is dat oke. Zoals ik het zie ben je dan nogsteeds perfect gemaakt door god, maar laat hij je deelnemen in je eigen creatieproces

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Robi12!

Het  geloof is iets wat alles kan doen met iemand. Je moet je eigen weg vinden, wees niet bang als je een beetje van het pad van god afgaat. Dit is al zo vaak gebeurt. (ik wil hierbij niet het christelijke geloof afkraken) God heeft volgens jouw alles geschapen, dus ook jouw en je persoonlijkheid, als hij het niet zou goed keuren dan had hij het wel anders gedaan. Doe gewoon de dingen die je leuk vind en je comfortabel bij voelt. God vind alle mensen lief volgens de bijbel, dus ook jouw, hoe je ook bent!

Liefs Caiya

Reageer