Skip to main content

Hallo,

Ik heb een probleem en ik zou het fijn vinden als iemand mij wilt helpen. Ik ben namelijk gelovig. Maar ik denk dat ik gay/bi ben. Mijn zus is bi en zij vermoet dat ik het ook ben (zij heeft het overigens niet tegen mijn ouders gezegt. Wat goed is anders was ze nu het huis uit.) Ik ben nu 14 en ik denk dat ik vorig jaar een crush heb gehad op een meisje van mijn kategezatie. Ik denk dat ik bi ben en dat zou ik als ik eerlijk ben ook wel leuk vinden, maar ook HELEMAAL niet, want mijn ouders zijn SUPER homophobisch. En zelf ben ik ook bang dat God me slecht vind als ik bi ben. Ik struggle hier heelerg mee. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft of iemand die me kan helpen? Dan hoor ik het graag.

Groetjes Abby.

Hey Abby,

Ik ben zelf niet gelovig maar ik ben veel in aanraking geweest met het christendom en met LHBTI binnen het christendom. Ten eerste wil ik zeggen dat God van je houd ongeacht wie je bent. Hij heeft ons geschapen en heeft jou gemaakt zoals je bent. Er is nog altijd taboe wat betreft homoseksualiteit binnen het christendom en andere religie. Sommige christenen doen hier erg nare uitspraken over en laten niet iedereen zichzelf zijn. Ze noemen het een "zonde". Maar waarom praten mensen alleen maar over homoseksualiteit als simpele dingen zoals: schelden, klagen, dronken en opscheppen ook zondes zijn die volgens mij veel vaker voorkomen. Nergens in de Bijbel is überhaupt letterlijk iets te vinden over homoseksualiteit. Steeds meer christenen accepteren homoseksualiteit gelukkig. 

Ik vind het vervelend om te horen dat je het idee hebt dat je ouders je niet accepteren voor wie je bent. Dat je het idee hebt dat ze je niet accepteren omdat je instaat bent om liefde te voelen voor andere. De Bijbel zegt tenslotte: "gij zult niet oordelen". Ik hoop dat ze je wel zullen accepteren zoals mijn ouders mij ook accepteerden. Zorg ervoor dat je in iedergeval altijd veilig bent en mensen hebt waarmee je hier over kunt praten. Ik vind het lastig om je advies te geven over je ouders omdat ik niet het zelfde heb ervaren. Ik hoop dat je geen argwaan richting jezelf voelt omdat je misschien biseksueel bent. Er is niets mis mee. Tenslotte wil ik je het volgende meegeven:

Lieve Abby, ik wil dat je altijd onthoud dat je het waard bent ongeacht wie je bent en dat niemand je anders mag vertellen. God houd van je en de wereld houd van je. Homoseksualiteit is geen zonde! God heeft ons allemaal gemaakt ook de homo's 😉. Laat je nooit anders vertellen.

 

Met alle liefde

- Ik

 

 


Hoi Abby. Wees lekker jezelf!  Als mensen liefde voelen is dat nooit slecht want God is de liefde. En mensen kunnen jou nooit veroordelen uit naam van hem want dan gaan ze dus zelf voor god spelen. Je slecht voelen over hoe je bent is niet nodig voor God want volgens mij zei Jezus vooral dat hij iedereen lief heeft. En hij zei ook dat mensen niet over anderen mogen oordelen uit Gods naam. Spreekwoord is ook " waar de liefde woont geeft God zijn zegen" dus waardeer jezelf en voel je goed en sterk want ook als je diep gelooft mag dat gewoon, wat anderen ook zeggen ! 

Groetjes liefs Julian X 

 

 

 


Hey @Abby S 

ik ben zelf ook christelijk. Ik ben denk ik ook bi en waarschijnlijk ook trans. Het is zo als het is. God heeft je lief, wie je ook maar bent. Iedereen is anders en daar kan je niet omheen draaien. Je ouders moeten er zeker nog aan wennen. Laat hierdoor jezelf niet uit het veld slaan. 

Blijf sterk en god blessed you <3

-ROBI-


Hey Abby,

Ik ben zelf niet gelovig maar ik ben veel in aanraking geweest met het christendom en met LHBTI binnen het christendom. Ten eerste wil ik zeggen dat God van je houd ongeacht wie je bent. Hij heeft ons geschapen en heeft jou gemaakt zoals je bent. Er is nog altijd taboe wat betreft homoseksualiteit binnen het christendom en andere religie. Sommige christenen doen hier erg nare uitspraken over en laten niet iedereen zichzelf zijn. Ze noemen het een "zonde". Maar waarom praten mensen alleen maar over homoseksualiteit als simpele dingen zoals: schelden, klagen, dronken en opscheppen ook zondes zijn die volgens mij veel vaker voorkomen. Nergens in de Bijbel is überhaupt letterlijk iets te vinden over homoseksualiteit. Steeds meer christenen accepteren homoseksualiteit gelukkig. 

Ik vind het vervelend om te horen dat je het idee hebt dat je ouders je niet accepteren voor wie je bent. Dat je het idee hebt dat ze je niet accepteren omdat je instaat bent om liefde te voelen voor andere. De Bijbel zegt tenslotte: "gij zult niet oordelen". Ik hoop dat ze je wel zullen accepteren zoals mijn ouders mij ook accepteerden. Zorg ervoor dat je in iedergeval altijd veilig bent en mensen hebt waarmee je hier over kunt praten. Ik vind het lastig om je advies te geven over je ouders omdat ik niet het zelfde heb ervaren. Ik hoop dat je geen argwaan richting jezelf voelt omdat je misschien biseksueel bent. Er is niets mis mee. Tenslotte wil ik je het volgende meegeven:

Lieve Abby, ik wil dat je altijd onthoud dat je het waard bent ongeacht wie je bent en dat niemand je anders mag vertellen. God houd van je en de wereld houd van je. Homoseksualiteit is geen zonde! God heeft ons allemaal gemaakt ook de homo's 😉. Laat je nooit anders vertellen.

 

Met alle liefde

- Ik

 

 

Dankjee anoniem9696969,

ik ben nu oprecht aan het huilen ik heb nooit het gevoel gehad dat er iemand om mij gaf en ik dacht dat God mij haatte omdat ik waarschijnlijk bi ben, maar… ik heb er geen woorden voor ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ 

ik hou van je♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️ 

groetjes Abby


Reageer