Skip to main content
Vraag

geloof en seksualiteit

• March 23, 2026
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4

Ik ben biseksueel en hoewel ik dat accepteer en meiden ECHT heel mooi en leuk vind heb ik soms het gevoel dat ik dat niet mag zijn. Het is best gek, hoe mensen verschillende dingen beweren over dezelfde God. (Christendom- protestants) mijn moeder is gelovig en accepteert mij wel. Maar sommigen beweren dat God van iedereen houdt en iedereen liefheeft en dat als je een goed mens bent naar de hemel. Maar als je bi bent ben je nog steeds goed. Kan je door één zonde naar de hel gaan? Dan gaat iedereen toch naar de hel? Ik weet niet wat ik moet. Moet ik mijn excuses aanbieden? Of mijn gevoelens voor meiden onderdrukken? Dat gaat me niet lukken en ik ga het geeneens proberen. Dat is niet goed voor je mentale gezondheid. 

ik wil graag weten hoe jullie hierover denken. Ben benieuwd naar ieders meningen 🤗🤗 

6 reacties

M.K.
Forum|alt.badge.img
  • March 24, 2026

Nou in principe vergeeft god altijd. Er is 1 zonde die ervoor zorgt dat je naar de hel gaat. En dat is ontkennen dat God bestaat, dat is een zonde die zelfs de duivel niet uitvoert. Voor de rest kan je vergeven worden.

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • March 25, 2026

Geloven is mensenwerk. Je bent zoals je bent en zoals je ter wereld kwam en niemand mag jou vertellen hoe je moet zijn of anders moet doen dan je eigenlijk bent. Ook niet met boeken met teksten uit vervlogen tijden in de hand. Het is allemaal door mensen geschreven en bedacht. Wees lekker jezelf! Be strong ♥️ 

Doby xxx

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 25, 2026

Ik ben zelf geen Christenen. Maar ik denk dat als je een goed mens bent, mensen helpt, gewoon de Christelijke rituelen doet zoals alle anderen. Dat het geen probleem moet zijn dat je bi bent. Maar zoals ik al heb gezegd ik ben geen Christenen dus ik weet het niet, maar dit is wat ik verwacht. 

Succes 

Katje1283
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 25, 2026

Geloven is mensenwerk. Je bent zoals je bent en zoals je ter wereld kwam en niemand mag jou vertellen hoe je moet zijn of anders moet doen dan je eigenlijk bent. Ook niet met boeken met teksten uit vervlogen tijden in de hand. Het is allemaal door mensen geschreven en bedacht. Wees lekker jezelf! Be strong ♥️ 

Doby xxx

Nu maak je elke christen waaronder ik boos met je door mensen verzonnen!!!!

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 25, 2026

@Katjatja als je echt gelooft dat God mensen heeft geschapen, heeft hij ook bi’s en gays geschapen.  Hij wist daarbij wel wat hij deed, zeker. Geen zorgen, dus.

@Katje1283 dat gelovigen hierom boos worden,  is natuurlijk geen reden om te zeggen dat geloof niet verzonnen is.

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 25, 2026

Phoe da's een diepe vraag!

Geloof is niet één duidelijk ding of één duidelijke set regels.  Mensen die willen dat je gelooft wat zij willen doen wel alsof alles héél duidelijk is.  En maar op één manier opgevat kan worden.

Geloof is héél vaak mensen die van zichzelf al iets vinden, en daar dan voor de bevestiging een tekst bij halen.

Dus als je zelf een hekel hebt aan alles wat niet netjes mannetje-vrouwtje is, zijn er geloof ik 3 regels in de bijbel die mensen eindeloos herhalen.
En als je liever mensen zélf laat bepalen wat ze willen, geef je meer aandacht aan het feit dat Jezus zelf er letterlijk niets over zegt, of je kijkt wat hij zegt over 'niet oordelen' of over dat god van iedereen houdt.

Als mensen zeggen hoe het precies zit dan bedoelen ze eigenlijk: Ik geloof dat zo.
En tegelijk zijn er miljoenen mensen die precies hetzelfde boek anders lezen.