Skip to main content

Ik ben er laatst achter gekomen dat ik op meisje val en ook een klein beetje op jongens. Ik heb daarentegen geen seksuele gevoelens bij beide geslachten en ik vind het idee van seks afschuwelijk. Kan je aseksueel zijn en tegelijkertijd bi? Of heeft dat een bepaalde benaming?

Geen haat maar ik heb een beetje error ik snap niet echt wat je bedoelt


Hey ja dat kan vlgs mij. En je mag in elk geval altijd jezelf zijn dat is het belangrijkste 🙂 en zolang jij niks in seks ziet hoeft er ook niks op dat gebied. Misschien vind je een knuffel al fijn, en dan is dat helemaal goed ! Neem lekker je tijd.

Sanny xxxx


hoi! dat kan zeker, dat is helemaal normaal en daar is een andere benaming voor: biromantisch aseksueel. 

je kan op het aro/ace spectrum zitten en tegelijk een andere sexuality hebben 🙂 als je nog vragen hebt, stel ze vooral ik ben hier om je te helpen!


Geen haat maar ik heb een beetje error ik snap niet echt wat je bedoelt

sommige mensen voelen zich alleen romantisch aangetrokken tot anderen, maar niet seksueel.

dit betekent bijvoorbeeld dat ze wel een relatie willen en dingen zoals knuffelen maar geen seks. dat heet aseksueel,

er is ook aromatisch waar mensen zich niet romantisch aangetrokken voelen tot anderen en dus bijvoorbeeld geen of geen traditionele relatie willen. aromatisch en aseksueel zijn staat los van elkaar, je kan allebei zijn of een van de twee. als je een van de twee bent kan je je bijvoorbeeld romantisch aangetrokken voelen tot mannen, maar seksueel tot niemand. dan ben je homo/heteroromantisch en aseksueel. misschien heb je daar nog nooit van gehoord, maar het is een echt ding!


Als je geen seksuele aantrekkingskracht hebt op wie dan ook, dan ben je in principe aseksueel. Maar uit je verhaal begrijp ik dat je jongens/meisjes wel leuk vindt. Dat heeft geen benaming, maar je vindt het dus wel leuk om met jongens/meisjes om te gaan. Maar je bent dan dus eigenlijk gewoon aseksueel.

 


Reageer