geaardheid? toekomst? ben ik depressief?

  • 6 March 2018
  • 1 reactie
  • 110 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal, daar ben ik weer naar een lange tijd. en ik heb een paar vraagjes dus ik dacht ik kan best even langs gaan bij mijn goede vrienden van de Kindertelefoon.

ik ben de laatste tijd een beetje somber. geen idee waardoor het komt en mijn vriendin zei ook dat ik me ''anders'' gedroeg.
ik denk dat dit kan komen doordat ik me afvraag wat mijn geaardheid is, wat met mijn toekomst moet, of ik misschien wel depressief ben enz.

ding 1. geaardheid. zoals ik al zei heb ik een vriendin. maar de laatste tijd begin ik me steeds meer af te vragen hoe dat voelt. een knuffel van een jongen. misschien meer. dat komt ook door een film die ik (samen met mijn vriendin) laatst heb gezien. over een jongen die gaat experimenteren met het andere geslacht. maar ik heb een vriendin en ik wil haar zeker niet kwijt omdat ze misschien gaat denken dat ik alleen GAY ben en niet bijvoorbeeld BI. ook weet ik niet zeker wat anderen ervan vinden. of ik misschien vrienden ga kwijtraken enzo.

ding 2. toekomst. ik zit nu in de derde klas (havo) en ik moet een profielkeuze maken. voor mijn gevoel is het alsof ik mijn toekomst aan het kiezen ben, en als ik een verkeerde keuze maak, ik later een vuilnisman word. dat zegt mijn pa altijd als ik een laag punt haal. daar word ik helemaal gek van.ik weet wat ik kan maar ik doe het niet. ik ben al helemaal aan het plannen welke opleiding ik zou willen doen enzo. als ik daar over denk word ik bang. heel bang. wat nou als ik wel een putjesschepper word? ik word daar helemaal gek van. ster nou dat ik dood ben in de toekomst? stel nou dat ik ergens ben waar ik niet had moeten zijn. wat als ik geen vrienden heb?

ding 3. ben ik depressief? laatst had ik een test gedaan om te kijken of ik depressief was omdat ik met niet prettig voelde (onder andere over ding 1. en ding 2.). daar kwam uit dat ik waarschijnlijk depressief ben. kijk maar naar de vragen bij ding 2. daar heb ik er nog meer van dus ik kan nog even doorgaan als je wilt. maar ik heb ook altijd het gevoel dat ik een soort masker op heb. dat ik mijzelf niet ben. en dan altijd als ik iets doe of zeg, of dat zou raar is of niet, ik denk altijd ''Jezus man doe nou eens normaal dit ben jij toch niet?!''

dit is het voor nu. ik heb het gevoel dat ik iets mis als dat zo is laat ik het in de comments.
please help me

Xx

1 reactie

Voor punt 2:
Die profielkeuze sluit wel wat opties, maar opent er ook een paar
Als het goed is kun je aardig wat bijbenen als je toch iets blijkt te missen.

Voor punt 3:
Heb je een online test genomen?
Voor zekerheid moet je echter bij een professional zijn, want Google is niet zo'n beste arts.

Reageer