Skip to main content
Vraag

geaardheid

• September 3, 2025
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje van 14, maar ik twijfel heel erg op wat ik val Ben ik hetero, bi of lesbo s

soms merk ik dingen die me in de war brengen, zoals dat ik het warm krijg van homoseksuele koppeltjes. En vorig schooljaar zat er een meisje in mijn klas, en dat voelde voor mij anders dan gewoon vriendschap, ook al was ze maar weinig op school.

Ook heb ik 8 weken geleden nog een meisje een kus gegeven, niet lang ofz maar gwn meteen weer los, dus heb er niet bepaalt over kunnen nadenken maar wat ik wel Fijn vond was dat haar lippen echt zacht zijn maar het is een vriendin van mij

Maar dit verhaal kost me te lang mijn vraag was heeft iemand tips on mijn label te vind? 

en ja ik wil graag een label on me zelf beter te kunnen begrijpen

4 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 3, 2025

Hoiii ​@Fangirl,

Op je 14e is het heel normaal dat je in de war bent over je gevoelens. Je hoeft nu nog helemaal geen label te kiezen, dat komt vanzelf als jij er klaar voor bent.

Het kan zijn dat je hetero bent, bi, lesbisch, of misschien iets daartussen en alles is oké. Het belangrijkste is dat je goed luistert naar jezelf en dat je jezelf de tijd geeft. Je gevoelens voor dat meisje en dat je kussen fijn vond, zegt alleen dat je nieuwsgierig bent en dat je dat mag onderzoeken.

Labels kunnen helpen om jezelf beter te begrijpen, maar ze zijn geen haastklus. Jij mag gewoon voelen wat je voelt, en dat is al helemaal goed. 🌸

xx liefs Wolf 🐺

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • September 14, 2025

Hey ​@Fangirl ik bergrijp je heel goed, ik had namelijk hetzelfde probleem. Ik heb er ook een topic over gemaakt die kan je nog lezen als je dat wilt, lijkt op dit topic. 
Ik ben er inmiddels achter dat ik niet hetero ben en dat ik lesbisch ben. Maar daar begin ik nu weer aan te twijfelen dus ben nu bi voor mezelf. 

sommige mensen vinden labels niet fijn en anderen juist wel. Ik kan het heel goed begrijpen dat je graag je label wilt. Je kan een lijstje maken met alle dingen die je misschien bent. En dan streep je er steeds eentje Waarvan je zeker weet dat je het niet bent. 

Ik denk dat je lesbisch bent aangezien je met een meisje relatie hebt gehad. Maar het kan ook dat je biseksueel bent. 
liefs katja

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 14, 2025

Ja je bent pas 14 en bent nog in ongewis waar je fijn bij voelt. 

Doe het eerst op je eigen tempo  kijk hoe je voelt als lange tijd bij een meisje bent en dan bij een jongen. 

Zo heb ik.dat gedaan alleen was ik al.11 jaar toen ik er achter kwam ik heb nooit iets gevoelt voor een jongen alleen in de kleuterklas  hihi 

Maar er is alle tijd daar voor 

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • September 16, 2025

Ik heb eerst vriendjes gehad. Was alleen heel snel uitgekeken op ze en gevoelens waren weer weg. Totdat ik mijn huidige vriendin tegenkwam. Ze zoende mij na een feestje en ik was totaal in de war. Niet voelde zo geweldig! 

Intussen zijn we een jaar samen, kijk ik niet meer naar jongens en het doet mij niets als ze mij aanstaren of proberen te flirten.