Vraag

gay zijn normaal

  • 12 January 2024
  • 5 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Hey, ik ben een meisje van 14 en ik ben iets van een half jaar lang gay.

Toen ik uit de kast kwam voor mijn broer had ik zoiets van: 'jij accepteert mij zelf als ik zeg dat ik een app wil zijn'. Daardoor was ik helemaal oke met het tegen hem vertellen. Toen ik het aan mijn psycholoog/therapeut vertelde moest ik huilen. En bij mijn moeder was ik erg onzeker. Ik weet niet hoe mijn klas het weet maar zij weten het ook allemaal. Ik ben ook lekker los over het feit dat ik op meiden val. 

Maar er zit een jongen in mijn klas en die maakt de heletijd van die christelijke kruizen. Dan richt hij het op mij en zegt hij: 'ik fix jou'. Niet in de love fixen maar alsof er iets mis is met mij. Alsof gay zijn een geestelijke ziekte is. Alsof gay zijn iets vies is.

Ben ik vies? Ben ik ziek? Is er iets mis met mij?

Ik voel me zo bedroefd doordat hij mij het gevoel geeft Alsof ik vies en ziek ben


5 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @ikweethetnietmeer2009 ,

Wat vervelend…

Ben ik vies? Ben ik ziek? Is er iets mis met mij?

Nee, echt niet!  Dat die jongen dat zo zegt ligt aan hem en niet aan jou😉

Reputatie 7
Badge +17

Kut dat je je zo voelt. Nee, je bent niet vies, ziek of wat dan ook. Er is helemaal niks mis met je.

Helaas zijn er nog veel mensen met ouderwetse, bekrompen denkbeelden. Het beste is die personen zoveel mogelijk proberen te negeren. Als het echt niet stopt kun je altijd nog melding maken bij je mentor of zo.

Nogmaals, met jou is niks mis en laat je door niemand wijsmaken dat dat wel zo is.

 

Reputatie 7
Badge +11

Naar dat ze dat doen.

Je bent zeker niet vies of ziek, er is niks mis met je. Integendeel, je durft jezelf te zijn! Dat is iets wat weinig mensen kunnen, misschien doen ze het daarom wel. Maar waarschijnlijk willen ze gewoon een reactie.

Zelf ben ik bi of omni, en mijn klas weet dat ik bi ben. Ik werd de hele tijd geshipt met een goewde vriend van me. Niet dat ik er iets van aantrek, het is juist grappig aangezien hij waarschijnlijk gay is. 

Maar iedereen in mijn klas steld ook domme vragen, om reacties uit te lokken. Niks van aantrekken, of hele goede antwoorden geven "Hey M., hoe is het vandaag?"  "Goed, totdat jij me aansprak." Dat geeft aanzien, waardoor ze je misschien minder willen pesten. Anders gewoon negeren.

Je bent gewoon anders, dat maakt je niet vies, ziek of mislukt. Ik ben ook anders, al mijn vrienden zo'n beetje. Als zij gelovig zijn, is dat hun keuze. 

"So I can't be gay because of your religion? Then you can't eat cookies because I'm on a diet." 

Nog steeds 1 van mijn favo quotes.

 

Liefs,

         N.

Reputatie 5
Badge +3

Heyy,

Nee. Jij bent perfect zoals je bent, en sommige mensen 

  1. of weten niet beter, zijn ermee opgegroeid
  2. of zijn met zichzelf in de war
  3. of pesten mensen for no reason.

Ik heb dit ook op mijn school, en het is niet leuk. Vooral in de kleedkamers is het ongemakkelijk, en mijn klas weet het niet! (zie ander topic van mij)

 

Groetjes, 3costaboy

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Goed gezegd @3costaboy  daar sluit ik me helemaal bij aan.  Je bent echt meer dan goed zoals je bent @ikweethetnietmeer2009 !! 

Liefs, Tover xxx

Reageer