Vraag

gay en make-up... 13 jaar

  • 8 January 2024
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, het is een tijdje geleden dat ik iets heb geüpload maar hier ben ik. 

 

ik ben gay, maar ja dat is niet zo heel spannend meer na twee jaar weten dat je gay bent.

maar nu krijg ik steeds meer de neiging om make-up te dragen, ik ben een jongen en heb echt een dubbel gevoel bij het dragen van make-up. aan de ene kant vind ik het echt leuk om op te doen en heb ik er zin in, maar aan de andere kant denk ik weer van… ik ben een jongen en hoor geen make-up te dragen. 

ik heb zelf nog nooit make-up op gehad, maar had vandaag bijna de kans om het te doen. ik was alleen thuis en kwam wat mascara tegen dus dat deed ik op mijn wimpers, maar toen kwam mijn moeder thuis en moest ik snel alles opruimen voor ze iets zag. 

mijn ouders weten dat ik gay ben maar het idee dat ik make-up ga dragen en hoe ik ze dat moet vertellen. like zijn er meer jongens rond de 13 die ook make-up dragen of willen dragen. 

 

groetjes,  mij


6 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Heyyy @anoniemgast3000 

Het feit dat je een jongen of meisje bent maakt niet uit of je wel of niet make-up kan dragen hoor. Er zullen helaas waarschijnlijk wel van die kinderen zijn die er wat van vinden of lacherig over gaan doen. Dus als je het doet is de tip om niet te veel te doen. En heel langzaam op te bouwen van een heel klein beetje naar wat je uiteindelijk wil. 

Voordat je het vertelt aan je ouders,  of gaat gebruiken op school ofzo. Zou ik eerst thuis wel een aantal keer uittesten wat je mooi vindt. En óf je het uiteindelijk wel mooi vindt. Want zo oefen je alvast, want het zou ook vervelend zijn om het dan eerst te vragen, en het vervolgens niet te doen, omdat je het toch niet mooi vind.

Hoop dat je er wat aan hebt

Felix♡

Reputatie 1

Hey! Make-up dragen is niet alleen voor meisjes! Alleen omdat onze wereld dat heeft gezegd betekend het niet dat het waar is. Vaak als je kijkt naar mannen met make-up is het vaak erg overdreven, het is maar net wat je wilt natuurlijk. Maar er zijn zeker mannen die hun wenkbrauwen wat voller maken met een beetje poeder of een potlootje. Of hun kaaklijn net wat strakker maken met een beetje contour. make-up is dus zeker niet alleen voor meisjes. Zeker nu is de trend van de “All natural” look heel populair bij meiden. Wel make-up dragen maar het erg subtiel houden. Misschien iets om ook te proberen? Bij de drogist kan je voor een paar euro al wat standaard make-up kopen. En al wil je wel wat meer overdreven make-up dragen is dat natuurlijk ook prima. Maar misschien om te beginnen en te oefenen kan je het simpel houden. Er zijn ook zeker wat make-up tutorial voor mannen te vinden op youtube voor subtiele looks (en dan geen james charles) hahaha. Veel succes met experimenteren! 

Reputatie 7
Badge +11

Hey! @Felix en @Deesje hebben eigenlijk alles al gezegd. Ik draag zelf geen make-up, dus ik kan je daar echt niet mee helpen. Maar zoals al gezegd is, begin met simpel. Ik zou het stoer vinden als je het durft te dragen! Veel meiden doen het volgens mij  omdat ze onzeker zijn over hun uiterlijk, maar ik heb dat juist als ik make-up gebruik. Dus dat maakt het nog stoerder!

Veel succes en hou ons op de hoogte!

 

Liefs,

       M.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, als je er zin in hebt, gewoon doen. Iik doe dit ook al een jaar of 2 (lijntje, wimpers, gloss) af en toe en ik weet al niet meer beter. Ik  begrijp zeker dat het naar school nog een ding kan zijn, maar als je heel subtiel begint went dat ook.  Maar nogmaals, je kunt het beste op je gevoel af gaan en wat je wel en niet wilt (kunt/durft) in bepaalde situaties. Of waar je naartoe gaat. Onder vrienden en vriendinnen en thuis en scouting bijvoorbeeld heb ik geen probleem om te dragen waar ik zin in heb. Bouw het rustig op naar de ‘buitenwereld’ en je kunt bv ook gezellig met iemand samen gaan kijken wat je staat etc.  Maar in elk geval het idee dat je dit als jongen niet ‘hoort’ te doen is niet nodig!

Groetjes liefs Tartan X

Badge

Hoi hoi,

Jij mag best make up dragen! Maakt niet uit dat je een jongen bent.

Maar, een tip: ik zou niet naar school of ergens op social media dragen. De meeste kinderen zijn nog niet zo gewend aan jongens met make up. Dus ze zouden er grappen over maken en jou ermee pesten. Ik zeg dit alleen omdat ik je wil beschermen tegen pesten en je reputatie niet op school te verkloten.

Maar uiteindelijk gaat het er toch om wat jij wil :)

Reputatie 4
Badge +1

Thx everyone voor alle lieve reacties💙

Reageer