Vraag

Gay

  • 27 February 2021
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Hoi ik ben 14 jaar oud

Ik ben recent uit de kast gekomen bij een paar goede vrienden en die accepteren het gelukkig wel. Ik ben alleen heel bang om uit de kast te komen bij mn familie en ook op school, want ik weet dat niet iedereen daar het accepteert. Ik vind het ook helemaal niet fijn dat ik gay ben. Als ik het voor het kiezen had gehad was ik gwn veel liever straight geweest, maar het is nu niet anders. Hebben jullie tips voor mij om me zelf beter te accepteren hoe ik ben en ook hoe ik het beste uit de kast kan komen.

Groetjes!


2 reacties

Badge +1

Heyy,

Ik snap dat het eng is om uit de kast te komen maar uiteindelijk komen er toch mensen achter.

Het is al heel goed dat je voor je beste vrienden uit de kast bent gekomen, als ik jou was zal ik het een beetje opbouwen. Eerst aan de mensen die je vertrouwt en uiteindelijk ook aan je familie. Het is jammer dat jij jezelf niet accepteert en dat is heel moeilijk (heb ik zelf ook last van) Misschien moet je een afspraak maken bij de psycholoog. Ik zit daar ook en daar leer ik om me zelf te zijn.

Als je niet uit de kast durft te komen moet je het misschien met middel van hints doen bv een liedje luisteren over dat je jongens leuker vindt als meisje ofzo. of een pride vlag kopen (ik ben zo slecht in ideeën bedenken) Maar ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefsssss Zizabij

Hey,

Ik snap dat je het eng vindt om uit de kast te komen. Ik ben zelf een meisje en ik weet al een aantal jaar dat ik op meisjes val, maar ik heb het nog steeds tegen niemand (op 1 vriendin na) gezegd.  Ik snap dus hoe moeilijk het kan zijn en ik vind het al enorm knap van je dat je het tegen een paar goede vrienden hebt gezegd. 

Ik ben zelf eigenlijk van mening dat je geen druk achter jezelf moet zetten om uit de kast te komen. Je hebt alle tijd, en wanneer je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent dan moet je naar jezelf luisteren en is het misschien ook nog niet het goede moment om uit de kast te komen. Er is natuurlijk wel een verschil tussen er echt nog niet klaar voor zijn of dat je het wel graag wilt vertellen maar je niet durft. In dat 2e geval wil ik je vooral meegeven dat de manier waarop mensen reageren meer over die mensen zelf zegt dan over jouw. Probeer je daar dus niet te veel van aan te trekken. Ik weet dat dit makkelijk klinkt dan het is, maar wanneer iemand je niet accepteert doordat je op hetzelfde geslacht valt dan is dat hun probleem. Jij bent wie je bent en zij hebben niet het recht om je op basis daarvan de veroordelen. 
 

Verder wil ik je nog meegeven dat het niet verplicht is om overal gelijk uit de kast te komen. Niemand verplicht jouw om het op school tegen iedereen te moeten vertellen. In sommige gevallen heb je natuurlijk niet echt een keuze (zoals bij je ouders), maar in heel veel gevallen heb je dat wel. Je moet doen waar je zelf goed bij voelt en wat je ook beslist, alles is goed. 
 

Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt!

 

Groetjes,

Lana_Feline 

Reageer