Vraag

Gay

  • 23 December 2020
  • 10 reacties
  • 425 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6

Hallo allemaal,

 

Om te beginnen ik ben gay en ik ben nog niet uit de kast gekomen. Ik weet dat veel jongens in de klas niet zo echt op homo's gestelt zijn. Ik heb vanwege mijn goede cijfers een best wel hoge "rang" in de klas. Ik ben bang dat als ik uit de kast kom, dan ga afzakken en daar heb ik nou echt effe geen zin in. 

Dus mijn vraag is : Hoe kan ik goed en zonder grote gevolgen uit de kast komen?

 

MVG,

Ocapi1234


10 reacties

Hey,

Ten eerste: je bent niet verplicht om uit de kast te komen voor je hele klas.

Als ik jou was zou ik er niet een heel ding van maken in je klas. Je kan het om te beginnen gewoon aan je beste vrienden vertellen. En als je er klaar voor bent ook aan wat meer klasgenoten en dan wordt het daarna vanzelf wel verspreid denk ik zo.

Succes

J8j8

Reputatie 7
Badge +6

Thx voor de tip @J8j8 ga ik proberen!

Reputatie 7
Badge +19

Je kan gwn idd je vrienden vertellen en als anderen er naar vragen kan je gwn zeggen dat je gay bent.

Np @Ocapi1234. Laat je nog weten hoe het gaat?

Badge

Hallo!

Ik weet dat ik hier nogal laat inspring, maar misschien kunnen mijn tips je nog een dienstbewijzen. Ten eerste wil ik meegaan in wat J8j8 zei, voel uit de kast komen niet als een verplichting. Het zou niemand aan hoeven gaan of je jongens, meisjes, beiden of helemaal niemand leuk kan vinden. 

Als je toch per se uit de kast wil komen; hou het bij een klein groepje vrienden/vriendinnen die je 100% vertrouwt, of begin met het mailen van een docent die je misschien kan helpen met uit de kast komen. De meeste docenten gaan echt heel serieus om met dit soort dingen, dus de hulp van je mentor of in jouw ogen een andere leuke leraar is echt een aanrader. Docenten zullen je sowieso wel aardig vinden door je goede cijfers denk ik zo ;P.

Ik hoop dat ik heb kunnen helpen.

Groetjes,
HomoHelper123

Reputatie 3
Badge +2

Ik raad, maar een ding aan en dat is: laat wat andere mensen mischien van je zouden gaan denken niet bepalen of je uit de kast komt of niet, want het enige wat telt is of jij je er comfortabel bij voelt. 

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb gisteravond aan mijn vader een mail gestuurd waarin ik het heb verteld en het verliep eigenlijk allemaal best wel goed, dus mijn ouders weten het nu al.

Reputatie 3
Badge +2

Ik ben blij te horen dat het goed ging. Ik moet nog vertellen dat ik gay ben, maar ik heb besloten te wachten tot ik een vriendje heb, wat volgens sommige mensen heel erg dom kan zijn, omdat je dan de hele tijd een ander moment bedenkt om het te vertellen  en het op die manier steeds verderuitsteld, dus is het heel goed dat je het hebt verteld.

En hoe ging het?

 

Reputatie 7
Badge +6

Goed

Reageer