eng om uit de kast komen

  • 9 January 2022
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

hey yall, 

nou ik ben al sinds meer dan een jaar over mn sexuality aan het twijfelen (zoals je in mn vorige topic kon lezen) maar anyways. 

ik heb inmiddels een relatie gehad met een meisje verder weet ik nog niet echt of ik jongens wel leuk vind en daarom vind ik het moeilijk om uit de kast te komen omdat ik het nog niet zeker weet. En ik weet wel dat de mensen om mij heen supportive zullen zijn alleen ik ben zo bang dat ze mij anders gaan zien. Ook omdat er altijd wordt gesproken over “als je een vriendje hebt”. En ik weer niet of ik ze dan teleurstel ofzo.

Aan de andere kant wil ik eigenlijk ook heel graag uit de kast komen want dan kan ik er gewoon open over zijn. maar door wat er zou kunnen gebeuren durf ik het gewoon niet… 

Hebben jullie nog tips of hoe zijn jullie uit de kast gekomen? 

doeiiii,

 

meisje188 :) 

 

 

 

 

 


1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb zelf geen ervaring met uit de kast komen, maar ik zal je proberen te helpen.

 

Je hoeft geen label te hebben om uit de kast te komen hoor! Je kunt ook gewoon uitleggen dat je vrij zeker bent dat je meisjes leuk vindt, maar het over jongens nog niet zeker weet.

 

Zoals je al zei, verwacht je dat mensen om je heen je wel zouden accepteren.

Dat “als je een vriendje hebt” passen ze vast wel aan naar “als je een vriendinnetje hebt” of “als je een vriendje of vriendinnetje hebt” hoor, je stelt ze vast niet teleur.

 

En dan nog even wat korte tips

  • Ik zou even goed bedenken wat je gaat zeggen, dan heb je een soort van basis.
  • Wees bereid om eventuele vragen te beantwoorden 
  • Je hoeft het niet per se direct te zeggen. Als je het heel spannend vindt kun je ook een brief schrijven en er zijn ook nog zo veel creatieve manieren (een filmpje maken/taart bakken etc.), dus doe vooral wat jij fijn vindt.
  • Je kunt het ook eerst aan een goede vriend(in) vertellen als je dat fijner vindt het eerst aan je familie te vertellen.

 

Ik support je en wens je heel veel succes met uit de kast komen (als je er zelf klaar voor bent) :)

 

Groetjes, ThatGalacticRobot

 

Reageer