Skip to main content

een rokje aan met vierdaagse?

• April 24, 2025
  • 5 reacties
  • 266 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hier komt een lang verhaal:

Ik heb dus al een tijdje dat ik veel rokjes en jurkjes draag vooral omdat ik sommigen stoffen heel fijn vond zitten. Het begon eigenlijk toen ik in groep 8 een keer een jurk zag liggen van mijn zusje op haar kamer en die trok ik toen aan en vond het heel erg lekker zitten dus sinds dien draag ik eigenlijk al heel vaak rokjes en jurkjes. Tegenwoordig doe ik een rokje weleens naar buiten aan als mijn ouders weg zijn (ze weten er wel van sinds de eerste klas maar sinds dien hebben we het er eigenlijk nooit meer over) nu heb ik me laatst ingeschreven voor de wandelvierdaagse en nu wou ik heel graag een rokje dragen omdat ik dat heel erg leuk zou vinden (en het zit lekker) maar nu weet ik eigenlijk niet hou ik dit moet aanpakken. Ik wil het namelijk wel doen maar ik vind al die reacties wel spannend en wat nou als ik iemand ken die ik tegen kom en me daarmee gaat pesten?

Hebben jullie hier tips voor of adviezen hoe jullie dit zouden aanpakken?

5 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • April 25, 2025

Waarom zouden ze je daarmee pesten? Jouw lijf, jouw rokje.  Als je echt graag rokjes draagt, zul je dat toch eens voor de eerste keer doen in het openbaar.  Dan doe je het maar beter op zo’n leuk evenement.

De kans is trouwens heel klein dat je in die massa iemand tegen komt die je kent.

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • April 25, 2025

Hey!  Ik ben een jongen van 13  en rokjes dragen doe ik zelf ook al een tijdje en ik heb er een topic over. Leuk dat je dit wilt! Maar als je er zelf ook nog een beetje aan wilt wennen, dan is het misschien een idee om met een kilt te gaan. Als je bij de Nijmeegse Vierdaagse mee zou lopen ben je alvast niet de enige jongen in kilt (en rok) ! Een kilt is ook een "normale" rok voor jongens/mannen en omdat dat daarom ook weer niet zo bijzonder wordt gevonden als een ander rokje (wat ik trouwens ook draag), is dat misschien een mooie manier om je er alvast comfortabel en zelfverzekerd in te voelen. En de reacties zijn meestal positief, dat is bij een ander rokje helaas niet altijd zo weet ik. En als je denkt ik heb er meteen lak aan en doe alles wat ik wil dan trek je het rokje aan dat je misschien anders zou willen. Ik heb voor zulke dingen als hikes en de 4daagse twee mooie knielange camouflage kleurige rokjes met 2 steekzakken en tool-riem die erg geschikt zijn voor de 'stoere' activiteiten 😊😉ook naar Scouting bijvoorbeeld. In elk geval hoop ik dat je hier iets aan hebt en dat je kunt doen wat je zelf leuk vind! Ga ervoor! Liefs, Tover xxx

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 9, 2025

Mooi gezegd weer ​@Tover01 ! Je kunt mensen zo inspireren ♥️ overigens draag ik de laatste tijd steeds vaker 1 van mijn kilts 😊 vind het lekker zitten en het voelt als mijzelf. Ik hoop, ​@Ik ben iemand  dat jij ook dat gevoel mag hebben ! 

Groetjes liefs Tartan X 

• May 19, 2025

Ben het,  zoals bijna altijd, helemaal eens met ​@Diana ​@Tover01 en ​@Tartan15 (ik mis je reacties trouwens, hoop dat alles goed met je gaat)

Draag lekker waar je zin in hebt en waar je je goed bij voelt en trek je niks aan van de meninkjes van anderen. Iedereen vind wel iets en je daar druk om maken is heel erg vermoeiend en zinloos.

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hee, ik vind het echt goed dat je jezelf durft te zijn en dragen waar jij je fijn bij voelt! Het is logisch dat je het spannend vindt, vooral als je mensen kent. Misschien kun je het eerst proberen bij mensen die je vertrouwt of op plekken waar je je veilig voelt. En onthoud: wie jou echt waardeert, vindt het juist leuk dat je jezelf bent. Laat je niet tegenhouden door wat anderen zouden kunnen zeggen! 💗