Skip to main content

hey, ik ben een meisje van 13 jaar oud en ik ben lesbisch.

maar nu is er dus een jongen op mijn school die mij blijkbaar heel leuk vindt. hij heeft me al 3 keer uitgevraagd ookal weet hij dat ik niet op jongens val. Maar hij gaat maar door en hij wil de hele tijd met mij praten en zijn vrienden zijn er ook altijd bij dus ik durf niet echt iets te doen. ik probeer minder ‘blote’ kleding aan te trekken omdat hij daar ook wel eens over begint maar dat helpt ook niet, wat moet ik doen om dit te laten stoppen?

 

ps, hij praat alleen met mij op school ik heb hem niet mijn social media of nummer gegeven.

Als jij niks in hem ziet, dan lijkt het me handig om dat duidelijk te maken. Respecteert ie dat niet, dan is het verstandig om je wat harder op te stellen (‘Back off!’-idee, maar dan rustig beginnen).

Probeer je zeker niet te laten beïnvloeden door deze gozer; dus pas je kleding niet aan, als je het zelf wel leuk/mooi vindt.

Kunnen je vriendinnen misschien ook wat afstotelijker gedrag vertonen? Ik vermoed dat ie het dan vanzelf wel weggaat. Als echt niets werkt, kan je het altijd nog bespreken met bijvoorbeeld je ouders, mentor en/of een vertrouwenspersoon op school. Succes!


thnx ik zal het proberen moet ik wel inderdaad mijn vriendinnen erbij roepen want hij zit in de 5de en ik in de 2de dus dat is ook moeilijk, maar dankje voor t advies ik waardeer het


Hij zit in de 5de en ik in de 2de dus dat is ook moeilijk

Excuse me? Wat is dit voor een creep? Als het wederzijds is, sure, I guess. Wat mij betreft wat groot qua leeftijdsverschil, maar sure. Maar als je 3 jaarlagen erboven zit dan kan ga je toch niet aan iemand blijven hangen op deze manier? Een beetje triest naar mijn mening. Hoe erg verschillen jullie qua leeftijd?

Negeren is overigens ook nog een optie, als je daar goed in bent.


Of een ander idee. Ga in op zijn vraag. Spreek met hem af. Blijkbaar wil hij dat graag, kijk eens wat voor idee hij heeft.

Het is mogelijk om als jongen en meisje samen te zijn, te praten en een gezellige tijd te hebben, of over belangrijke dingen te praten zonder dat meteen te koppelen aan op-elkaar-vallen.   Stel je voor dat iedereen alleen maar met elkaar praatte of eens op stap ging als ze op elkaar vallen.  Dan heb je best een kleine wereld. 

Mijn idee: Je haalt er iets bij (dat hij op je valt of dat hij denkt dat jij op hem valt) terwijl je helemaal niet weet of dat zo is.  En je wijst zijn uitnodiging af vanwege dat idee van jou terwijl je helemaal niet weet of het hem daar om gaat.

Misschien vindt hij jou interessant als persoon, is dat mogelijk?


Reageer