Vraag

Een deel van mijn moeders familie is homofobisch en transfobisch ik ben queer en bi of lesbisch, wat te doen?

  • 6 March 2023
  • 4 reacties
  • 97 Bekeken

Badge

heyyyyy.

ik ben dus queer en bi en/of lesbisch,

mijn moeders familie is  deels homo en transfobisch , best streng gelovig en best seksistisch, dan bedoel ik mijn opa oma, neef en oom in ieder geval.

ik had het met mijn opa, oma, oom, neef over mijn vriendin, die als geslacht een jongen is, ze is geboren als jongen, maar van binnen als gender een meisje is, ze wil als pronous ze en haar.  ze reageerden daar niet goed op, en ook over Nikkie de Jager, ook wel bekend als Nikkie tutrials, die net als mijn vriendin een meisje wou zijn en nu vrouw is, dat pakte ze ook niet goed, en dat er vroeger geen mensen zoals hen waren, dat het allemaal door social media komt en mijn nicht van mijn vaders  kant ( mijn ouders hebben een echtscheiding en zijn al 7 jaar gescheiden en ze hebben geen contact meer met elkaar,  mijn moeders en vaders familie)   is lesbisch en heeft een vriendin, en heeft zelfs sinds vrijdag 3 maart ook geregistreert partnerschap. daar had ik het pas erover met mijn oma en zij reageerde daar heel koel op en zei wil ze dan een jongen worden, omdat ze kort haar heeft, en gewoon heel niet geïntereseert. dus ik heb geen idee hoe en of ik het moet vertellen,  mijn moeder en stiefvader zijn het gelukkig niet, ze hebben ook lesbische stellen als vrienden, mijn vader weet het en iokay met wat ik ben, en zijn familie ook, alleen weten ze het nog niet. wel een paar nichten en neven. maar moet ik het vertellen? zo ja hoe en wanneer? ik weet het totaal niet namelijk!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey @Anna21!

Ik ben transmeisje, en heb het via een briefje aan mijn ouders verteld. Ik kon het gewoon niet in een face-to-face gesprek. Ik heb een briefje geschreven, en ben dan naar een vriend gegaan, toen ik weer thuis kwam hadden mijn ouders het briefje al ontdekt (dat was de bedoeling) en die avond hebben ze het aan mij gevraagd en een tijdje vonden ze het raar maar hoemeer ik ze erover heb geleerd, hoe meer ze het begrepen. 

Ik zou het anders niet hebben gekund dus zo ongeveer zou ik het als ik het nog een keer moest doen doen.

Deze reactie is best laat, dus ik hoop dat je er al uit bent! Anders wens ik je nog veel succes!

Liefs Caiya

Reputatie 3
Badge

aangezien je ouders het al weten is de grootste druk er af want ze zijn er oké mee. en ik ben zelf lesbisch dus i know hoeveel druk er kan liggen mbt uit de kast komen. first of all voel je niks verplicht. jij hoeft niks te vertellen als jij je daar niet prettig bij voelt. ik snap dat het lastig is maar wat jouw opa en oma daarvan vinden maakt niks uit. jij bent jij en ze moeten je maar nemen zoals je bent. maar je kunt wel gesprekken voeren over mensen die in de lgbtq+ zitten en dingen uitleggen.  zodat ze er misschien meer begrip voor krijgen. je kunt zeggen dat mensen niet kiezen op wie ze verliefd worden net als mensen die hetero zijn. maar je bent niemand wat verschuldigd en het feit dat je moeder en stiefvader achter je staan geeft je een veilige terugval dus als er wat gebeurd kun je er hopelijk altijd met hun over praten.

liefs mirtieeee

Badge

hey Mirtieeee, mn pa weet het wel maar mn ma en stiefvader niet maar die accepteren het soortvan wel zegmaar, anyways bedankt over hoe ik met mn opa en oma en nog een paar moet omgaan.

Badge

heyy Caiya,

 ergg bedankt , ik ga dat proberen te doen , heb je ook een tip hoe ik het mijn vaders familie ( die het helemaal accepteert) moet vertellen, want de enige momenten dat ik hen zie is wanneer er een verjaardag is van iemand, ik zit nog steeds met op wie ik val maar i guess bi of pan of queer/unlabeld dus ik wil ze dat zeggen want ja gwn ja, of ik zeg ooit gwn ja hey ik heb een girlfriend en zp heet ze en dit is een foto en als het echt super erg serieus word kan ze dan mee met verjaardagen als ik ongeveer 18 ben ofzo

Reageer