Vraag

Demigirl/genderfluid help me

  • 21 November 2021
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hoi!

Ik ben 14 en ik ben er net achter gekomen dat ik omni seksueel ben. Maar nu het volgende waar ik over twijfel: mijn gender. Want ik dacht altijd dat ik een meisje was, maar nu twijfel ik. Vooral omdat ik gewoon vroeger niet wist dat er mee genders bestonden. Ik dacht altijd dat ik me gewoon wat jongensachtiger gedroeg. 
 

Nu heb ik steeds vaker dat ik soms een jongen wil zijn of non-binair. Dat lijkt op genderfluid, maar ik voel me nog steeds meer meisje dan jongen. Dus toen ik verder ging zoeken vond ik demi girl. Dat komt het meeste in de buurt. Maar ik weet het gewoon niet zeker.

Gewoon omdat ik het niet meer wist ging ik online tests doen en ik kwam steeds uit om genderfluid of demi girl.

Genderfluid klopt gewoon niet helemaal hoe ik me voel en demigirl meer maar ook niet helemaal.

Ik heb ook om van wat meisjesachtigheid af te komen mijn haar helemaal kort geknipt, maar ben wel eyeliner gaan dragen dus als mengt met elkaar.

Is er iemand die dit gevoel kent of gewoon hun verhaal willen delen?

 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +7

Geen paniek.

Die begrippen zijn heel algemeen en ze beschrijven maar een heel klein deel van iemands persoonlijkheid. 

Daarom verwacht ik niet dat ineens alles op zijn plaats valt als je één van deze labels vindt.

Genderfluid zegt eigenlijk: Je voelt je geen jongen en geen meisje … dat zegt dus vooral wat je niet bent.

Demisexueel: Alleen sexuele gevoelens als je een sterke emotionele band voelt.  Maar zegt dat iets over jou over over je ervaring?  Als iemand nooit hotel-de-botel geweest, dan je ken je dat gevoel niet en dan vind je dit label.  Als je nou 30 bent en dat je nog nooit overkomen is, dan is het waarschijnlijk iets in je persoonlijkheid. Als je 15 bent… dan is het je nog nooit overkomen, en dan zegt het label niet zoveel over je.

Ik denk dat je een heleboel van dit soort labeltjes kunt vinden waar je je tijdelijk bij thuis voelt. Misschien ben je ook wel linkshandig, muzikaal en heb je krullend haar.  Deze labels beschrijven maar een heel klein en waarschijnlijk tijdelijk aspect van jou.

Je bent geen sticker en je bent geen internettestje; je bent een uniek mens.

 

Reageer