Skip to main content

confused over gender

• September 8, 2025
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hey iedereen,

de laatste paar maanden zit ik een beetje in de knoop met mezelf, ik zit redelijk vaak te denken dat ik een meisje wil zijn(mij meer vrouwelijk gedragen, vrouwen kleren, make up...) maar ik gedraag me eigenlijk best mannelijk en het is ook niet dat ik ongelukkig ben dat ik een man ben maar ik wil gewoon graag mij als een meisje kleden en niet de stoere jongen dat word verwacht vanuit de samenleving.

wat is jullie mening hierover? ik zie graag hier een gesprek over hebben

2 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • September 10, 2025

Hoi,

Ik heb dat ook wel een beetje, ben niet perse mannelijk als in dat ik om spieren geef, stoer wil zijn etc.. maar wel bijv dat ik techniek leuk vind en dat als stereotype toch vaker als mannelijk gezien word🙃 Hier op het forum zijn wel meer jongens die zich wat meer vrouwelijk uiten, maar zegt niks over je interesse´s, hoe je verder hoef te zijn etc, er zijn ook heel veel meisjes die stoerder zijn maar toch vrouwelijk uiten. :) Probeer vooral te zeggen dat je niet perse een meisje hoeft te zijn of echt geen man te voelen om je te uiten zoals je wil😊 Als het voor jou maar fijn voelt is het goed :) 

Liefs❤

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Hey ​@HOEZETIKSPATIES, wat je voelt is heel normaal. Het betekent niet dat je ongelukkig bent als jongen, maar dat je nieuwsgierig bent naar hoe het voelt om je vrouwelijker te uiten met kleding, make-up of gedrag.

Je mag experimenteren en jezelf uiten op een manier die voor jou fijn voelt, los van wat anderen verwachten. Het is normaal om soms mannelijk en soms vrouwelijk gedrag te vertonen; dat hoort bij ontdekken. Het belangrijkste is dat je dingen doet die jou blij maken en waarin jij je goed voelt.

xx liefs Wolf 🐺