comming out als bi

  • 29 November 2020
  • 9 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi!

Ik weet Ben een tijdje weg geweest van dit forum omdat ik het druk had. Maar ik wil nu toch weer jullie advies vragen:

Ik weet al een tijdje vrij zeker dat ik bi ben en een paar vrienden/vriendinnen van mij weten het ook al. Ik heb het ze niet echt verteld maar 1 vroeg het en toen zei ik gwn ja en bij andere kwam het gesprek er langs. Van hun deed ook niemand moeilijk maar een deel van hun is ook bi/gay en van de rest wist ik al dat ze normaal zouden doen want andere vrienden waren al uit de kast.

Nu wil ik het ook tegen mijn ouders en broertje en zusje vertellen maar ik weet niet hoe. Vooral bij mijn ouders vind ik het heel eng en ik weet niet waarom. Ze accepteren het bijna zeker weten wel maar ik ben bang dat het heel ongemakkelijk wordt ofzo. 
Dus hebben jullie advies voor hoe ik het kan vertellen? En zal ik het aan hun allemaal tegelijk vertellen of om de beurt? En wie dan eerst?

Alvast bedankt voor het lezen iig

J8j8


9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou het eerst aan je zusje of broetje vertellen

En dan aan je ouders  

Heel erg bedankt voor je reactie @samanta. Ik wil het ze wel graag vertellen O, gewoon eerlijk te zijn dus misschien vertel ik het hun wel eerst ja. 

Hey,

Ondanks dat er niemand reageert  zie ik toch dat dit topic wel gelezen wordt, dus ik dacht ik geef jullie even een update.

Ik heb het gisteravond aan mijn zusje verteld en zij is dus blijkbaar ook bi! Ik had dat wel gedacht maar niet echt verwacht, als je dat begrijpt. Maar we gaan het nu waarschijnlijk vanavond aan onze ouders en broertje vertellen. Ik ben echt super zenuwachtig en ik zou het misschien liever eerder doen zodat ik er maar vanaf ben maar mijn zusje en ik hebben samen besloten dat we het vanavond gaan doen omdat we het dan aan iedereen tegelijk kunnen vertellen.

Verder heb ik nu niet echt iets te melden maar ik zal vanavond (en als dat niet lukt morgen) wel schrijven hoe het gegaan is, of we het gedurfd hebben en hoe ze reageerden.

Gr. J8j8

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

Wat goed dat je het hebt gezegd tegen je zusje!

Ik wens je veel succes om het te vertellen aan je ouders..

Wist je trouwens dat 75% van de meisjes bi is.

Wist je trouwens dat 75% van de meisjes bi is.

Wow, zoveel!? Ik wist wel dat ik niet de enige was maar dit had ik niet verwacht. Waarom moeten wij dan uit de kast komen en niet de hetero’s?

Hey j8j8,

Goed dat je dit aan je zusje heb verteld. Fijn ook dat jullie het nu samen kunnen vertellen aan je ouders en broertje, samen sta je sterker dan alleen. Heel veel succes gewenst, wees lekker jezelf!

Ik heb even op internet gekeken naar die 75%, ik weet niet of je echt de conclusie kan trekken dat 75% van de meisjes bi is, maar in ieder geval wel dat ze zich door beide geslachten aangetrokken kunnen voelen. Dat ligt bij vrouwen net wat anders dan bij mannen. 

“74 procent van de vrouwen die zichzelf heteroseksueel noemden, bleken net zo goed opgewonden te raken van mannen als van vrouwen. Ook al zeiden ze zich alleen maar aangetrokken te voelen tot mannen. Acht procent bleek uitsluitend door andere vrouwen seksueel opgewonden te raken.” bron

Je bent in ieder geval niet de enige, dat is zeker!

Groetjes, Simply Me

Reputatie 6
Badge +7

Wist je trouwens dat 75% van de meisjes bi is.

Wow, zoveel!? Ik wist wel dat ik niet de enige was maar dit had ik niet verwacht. Waarom moeten wij dan uit de kast komen en niet de hetero’s?

Misschien is 75% van de mannen het ook wel. Alleen lopen ze er niet mee te koop. 

Je ‘moet’ trouwens niks. Helemaal niks.  Voor de meeste mensen is dat bi zijn gewoon wat experimenteren met vrienden in de pubertijd. En niet een langdurige relatie met iemand van hetzelfde geslacht. De allermeeste mensen komen doodgewoon uit op een doodgewone hetero-relatie.    

En aangezien je je ouders niet op de hoogte hoeft te houden van al je experimenten, kun je prima wachten met zoiets. Als je dolverliefd wordt op een jongen en het is wederzijds en het duurt lang, dan kun je het altijd nog vertellen. 

 

@jongen999 , ik heb afgesproken om het vanavond te vertellen met m’n zusje dus nu moeten we wel. 
Ik weet best wel zeker dat ik bi ben en ik wil het mijn ouders ook echt wel vertellen. Ook omdat ik denk dat ik ook met een meisje en lange en serieuze relatie kan hebben. En uitstellen maakt het sowieso niet makkelijker. 
(PS. Ik ben een meisje van 15jr, voor als dat nog niet duidelijk was)

Ik heb weer een update voor iedereen die dit leest.
Mijn zusje en ik hebben onze ouders en broertje verteld dat we bi zijn en ze reageerden heel positief. Mijn broertje wist niet zeker wat het was dus hij vroeg: “dat is toch dat je verliefd wordt op jongens en meisjes?” Echt super schattig. Mijn ouders zeiden gewoon dat ze het oké vinden en fijn dat het gewoon mag in Nederland. Ze zeiden ook nog dat ze het heel goed vonden dat we het hun vertelden. 
Je zult wel begrijpen dat ik heel blij ben dat ik het nu eindelijk verteld heb en dat ze zo positief reageerden. 
Bedankt voor het lezen.

J8j8

Reageer