Skip to main content

hoi

Ik ben een meisje van 13 jaar. En ik zit al best wel lang met iets. Ik val op meisjes en dat weet ik al vanaf mijn 10e. Ik wil graag mijn ouders vertellen dat ik op meisjes val. Mijn vrienden weten het al. Hebben jullie misschien tips om uit te kast te komen? 🙂 Ik denk dat ze het wel accepteren, maar gewoon uit de kast komen vind ik zelf heel lastig. Ik ben ook nogal een verlegen persoon haha, ik zeg dat soort dingen niet zo snel. Mijn moeder weet het denk ik al een beetje want vroeger was ik ook al heel erg bezig met mijn seksuele voorkeur. En ook op internet ging ik daar allemaal dingen over opzoeken enzo, maar mijn moeder zag mn zoekhistorie lol :p

Maar als jullie tips hebben hoor ik het graag :)

xx anoniem

Je moeder is waarschijnlijk dus al op de hoogte of heeft in ieder geval een vermoeden. Ik zou dan beginnen met het haar vertellen. Je zou bijvoorbeeld iets kunnen zeggen in de trant van: “Mam, ik zit ergens al best een tijdje mee en misschien weet je het ook al, maar ik val op meiden.”

Aangezien ze al een vermoeden heeft, zal ze vast niet heel verrast/boos/teleurgesteld, maar juist steunend/begripvol reageren. Vervolgens kan je met haar samen een plan maken om het aan je vader te vertellen - alhoewel die misschien ook niet zo moeilijk doet.

Maak het in ieder geval niet te zwaar voor jezelf, want van wat ik lees, heb je best prettige ouders op dit gebied. Wellicht hebben je vrienden nog ideeën? Succes! :)

Edit: als je het echt heel lastig vindt, kan je ook een berichtje of brief maken waarin je je gevoelens uitlegt. Dan heb je aanvankelijk minder de confrontatie, alhoewel ze het er dan later natuurlijk wel over willen hebben (in positieve zin).


Reageer