Skip to main content

heyy,

Ik ben Ilse, ik ben 12 jaar en lesbisch. Ik ben al uit de kast gekomen bij 3 vriendinnen en ik wil nu graag uit de kast komen bij mijn ouders. Ik weet niet of ze me accepteren/supporten zoals ik ben, soms zijn ze homophobisch en soms lijken ze lgbtq+ te supporten. Ik wil het graag gewoon vertellen, ik weet alleen niet hoe ik zo'n gesprek moet beginnen en wat ik dan moet zeggen. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt (she/they)

Heyy

 

Wat goed dat je bij je ouders uit de kast wilt komen!:slight_smile:

 

Ten eerste is het denk ik goed dat je een rustig moment uitkiest waarop je ouders ook echt de tijd voor je hebben.

 

Je kan een gesprekje starten met de zin '’Mama, Papa ik wil jullie wat vertellen'’ en zo het gesprekje een beetje opstarten en verder opbouwen.

Wat je ook kan doen is eerst een beetje polshoogte nemen van hoe ze er instaan omdat je dat niet helemaal zeker weet..  Je kan ze gewoon eens vragen van: Wat vinden jullie eigenlijk van iemand die lesbisch is? Of je vraagt: Wat vinden jullie eigenlijk van de LHBTQ+ zonder direct te vertellen dat jij lesbisch bent. Als hun reactie dan goed is zou je erop door kunnen spelen en zou je kunnen vertellen dat jij lesbisch bent.

 

Zelf verwacht ik dat je ouders je gewoon zullen accepteren hoor! Ze houden namelijk heel veel van je en zullen jou er echt gewoon mee steunen. Het komt goed en jij kan dit:blush:

 

Groetjes van mij!


Reageer