Vraag

coming out

  • 15 May 2021
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Badge

Oké ik ben dus bisexual maar nog niemand van mn vrienden weten ik denk dat ik klaar ben voor een coming out maar ik weet niet hoe ik zou vertellen tegen hun dat ik bi ben weet iemand raad<3


5 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey!

 

Ik heb er zelf weinig ervaring mee buiten 1 vriend van me die uit de kast kwam als homoseksueel. Niemand deed daar raar over en we waren eigenlijk een beetje blij om te weten waarom hij zo intens van musicals hield ;)

Heel knap van je dat je zo zeker van jezelf bent en ik wil je veel succes wensen komt vast goed!

Groetjes!

Reputatie 7
Badge +19

Je kan het gewoon straight to the point zeggen of bijvoorbeeld een briefje schrijven of appje sturen.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Lisa.xx,

Als je denkt dat je er klaar voor bent om het te vertellen is dat fijn. Het is geen verplichting om te doen. Ik heb ook geen echte coming out gehad, ik vond het niet nodig. Ik bedoel, als je hetero bent hoef je toch ook geen coming out te doen? En als je je gewoon een meisje voelt en je als meisje geboren bent is dat ook niet zo bijzonder.

Maar het kan zijn dat je je er fijner bij voelt om echt duidelijk aan te geven wat je voelt, dat je bisexual bent. Je kan dan gewoon het juiste moment afwachten, bijvoorbeeld als het gesprek een beetje de LGBTQ+ kant op gaat. Je kan ook zelf het gesprek ernaartoe sturen. Of zoals Jaivy al zei, gewoon straight to the point. "Hé, ik ben bi.” Klaar. Ik persoonlijk zou het niet via een appje of briefje doen. Dat is een beetje omslachtig, bovendien vermijd je dan niet een ongemakkelijke situatie (als je daar bang voor bent), je ziet elkaar toch nog wel eens.

Ik wens je in ieder geval veel succes met je coming out. Ik denk niet dat het een heel groot ding wordt. Uit onderzoek (bron) blijkt dat bijna iedereen eigenlijk een beetje bi is.  Het is (bijna) als zeggen dat je lievelingskleur blauw is. 

 

Groetjes,

Paardebloem 

Reputatie 6
Badge +12

straight to the point is het gemakkelijkst

Badge

@Paardebloem83 je hebt helemaal gelijk maar ik en een hele goede vriendin van me hadden een gesprek over de lgbtq maar ze zei dat ze het niet suporte dus dat is een klein probleempje 

Reageer