Vraag

Biromantisch en homosexueel of heteroromantisch en homosexueel of lesbisch of hetero of asexueel... ik weet het allemaal niet meer.

  • 17 June 2022
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hi iedereen, dankjewel voor het lezen van mijn berichtje en als jullie kunnen helpen door me gewoon te laten weten wat voor vibe ik bij jullie af geef, zou dat heel fijn zijn, heel erg bedankt, wat ik ben LOST. 

Ik ben een zestien jarig meisje. 

Sinds een aantal maanden ben ik een actief fan geworden, van Harry Styles en Louis Tomlinson. Een heel groot deel van hun fanbase zijn gay of bi of pan. Hiervoor had ik eigenlijk totaal niks te maken met het hele spectrum en ik ging ervanuit dat ik hetero was omdat ik dacht dat iedereen dat is, maar nu ik voor de mogelijkheid open sta weet ik dat eigenlijk niet meer zo zeker en ben ik super verward. 

Mijn gaydar, zoals sommige mensen het noemen, werkt totaal niet op anderen en voor een of andere reden ook niet op mezelf! Ik denk dat ik misschien bi ben, maar ik weet niet of ik mezelf iets aan het aanpraten ben of me echt zo voel. Bi zou ook denk ik niet het juiste label precies zijn… ik ben namelijk romantisch denk ik vooral aangetrokken aan jongens, maar ik zou een meisje ook wel willen kussen en denk dat ik echte seks eigenlijk alleen met een meisje zou doen. Of zeg maar alles met een jongen doen behalve de echte act? Maar het idee om een penis aan te raken… is het gewoon omdat ik van mezelf een vagina gewend ben, dat ik dat veel minder vies zou vinden om een meisje aan te raken? Misschien ben ik wel gewoon asexueel en wil ik gewoon geen echte seks met niemand. Maar alle stappen daarvoor zou ik wel willen met meisjes en kussen zou ik wel willen met beide genders? Ben ik gewoon zo desperate voor liefde en aandacht dat ik het ook van meisjes zou nemen, of ben ik misschien echt gewoon bi? Of ben ik lesbisch, aangezien ik niet hot en bothered ben door een penis? Maar ik heb ook geen speciale gevoelens bij borsten, ik vind ze gewoon wat minder onaantrekkelijk dan penissen, maar ik vind platte borstkassen van mannen weer aantrekkelijker dan borsten en ughh ik weet niet.  

Zoals je kan zien aan mijn onsamenhangende woordenkots, ben ik echt heel verward. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen. Ik heb online gezocht en daar zeiden ze dat ik of bi ben, of “bioromantisch en homoseksueel” of “heteroromantisch en homoseksueel” kon zijn. Of gewoon hetero. Of heteroromatisch en asexueel. Of biromantisch en asexueel.

Bij de heteroromantisch en homoseksueel dacht ik even: ja, dat past bij mij, maar toen voelde ik me weer aangetrokken tot biromantisch en homoseksueel en ja ik weet het eigenlijk dus gewoon niet, maar ik weet ook niet hoe deze twee zouden kunnen werken. Ik wordt verliefd op jongens, maar zou seks willen met een meisje? Het lijkt mij super onlogisch en totaal niet een ideaal plaatje: ik zou een asexuele relatie hebben met een jongen (vind maar eens een jongen die geen seks wil) of een relatie krijgen met een meisje.

Een gay relatie hebben zou niet heel erg zijn, ik heb geen interne homophobie ofzo, maar het zou wel lastig zijn om iemand te vinden aangezien mijn gaydar stuk is. Daarbij weet ik niet of ik meisjes ECHT leuk vind, aangezien ik denk ik maar 1 keer een meisje ontmoet heb die ik echt knap vond en waar ik achteraf gezien misschien wel verliefd op ben geweest, of tenminste een crush op heb gehad. (of ben ik er nu weer te veel in aan het denken? Misschien was ze wel gewoon mijn platonische vriendin? Misschien ben ik wel gewoon jaloers op hoe knap ze is en is dat alles wat er is?). Ik vind jongens veel vaker knap, heb veel meer crushes gehad op jongens en ik wordt nerveus om jongens heen en dat heb ik met meisjes veel minder. Maar ik heb het altijd beter met meisjes kunnen vinden, ik vind ze letterlijk aardiger, vaak. Ik heb maar 1 jongen ooit ontmoet die ik echt mijn vriend noem. Misschien is dat wel omdat ik bij iedere jongen me afvraag of ik verliefd ben? Ik weet het niet, 

Ik weet dat ik de tijd moet nemen met dit soort dingen, maar ik heb gewoon hulp nodig. Ik weet het niet en ik weet dat niemand dit voor me kan beslissen, maar ik wil het gewoon heel graag weten zodat ik als ik niet hetero ben, ik gewoon snel uit de kast kan komen en gewoon gelukkig kan worden. 

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik denk niet dat seksuele fantasieën je gaan helpen je seksualiteit uit te pluizen. Het is daarom belangrijk dat je weet op welke geslachten je ècht valt. Ben je wel eens verliefd op een jongen geweest, ben je wel eens verliefd op een meisje geweest? Op jongens vallen maar fantaseren over meisjes wil namelijk niet zeggen dat je op beide valt. Maar ik snap dat het verleidelijk is. 
Voel je a.u.b niet opgejaagd om erachter te komen. Het kan even duren en dat is oke

Reputatie 6
Badge +7

Ik denk dat je er veel te veel over nadenkt. Je ziet het uit de kast komen als een oplossing en dan kun je lekker door met je leven.

Nee, dit is je leven.  Als je niet verliefd bent kan dat voelen alsof je ‘aromantisch’ of ‘asexueel’ bent… totdat je ineens wél verliefd wordt. 

Maar dat kun je niet dwingen of sturen. Je vindt gewoon een keer een jongen of meisje leuk, moet lachen om zijn/haar humor, bent graag in zijn/haar gezelschap en dan ben je verliefd. En dan zeg je ‘weet je dat ik vroeger dacht dat ik asexueel was, hahaha’.    Je lost geen enkel probleem op door nu een label te vinden.  Want je vindt geen label, het gaat niet perfect passen en je onzekerheid gaat er niet van weg.

En bonuspunten voor de uitdrukking ‘onsamenhangende woordenkots’ :)

Reageer