Skip to main content

Hi all, 

Ik ben non-binair, ik voel me vaak meer mannelijk. Nu zit ik helaas opgescheept met een cup-G. En ik ben hier dus echt niet blij mee. Ondanks dat ik me soms ook wel een beetje vrouwelijk voel hoeven ze niet zo groot te zijn..

Ik zou dus graag een binder willen kopen, maar ik weet niet zo goed waar. Het liefst koop ik deze fysiek, omdat:

1, ik nog niet uit ben bij mijn ouders (ze zijn nogal transphobisch) en bestellen vind ik dus niet zo’n tof idee. Enige afhaal punt in de buurt is van vrienden van mijn ouders, dus die bellen ze altijd als er een pakketje aankomt daar. Dus afhaal punt kan ook niet

2, ik bang ben dat ze niet passen of te strak zitten. Ik heb lichte ashtma, en heb covid gehad en ben dus snel benauwd. Ben niet van plan de binder super lang te dragen tot ik weer minder benauwd ben ofc. 

 

Dus dat, weet iemand toevallig een winkel die (ook) binders verkoopt?

Liefst omgeving utrecht...

Zeker als je al astma hebt en covid hebt gehad zou ik niet aanraden om een binder te gaan dragen.

Ik heb net even het een en ander gelezen op verschillende sites en ze raden het allemaal af als je van deze klachten last hebt.

 

Als alternatief zeggen ze het volgende:

Je kan in de plaats van je binder extra onderhemdjes en shirts dragen. Verschillende lagen kleren over elkaar aandoen geeft vaak al de illusie van een plattere borstkas. Dit is een stuk beter voor je gezondheid dan een binder te dragen.


zoals ik al zei heb ik deze klachten nu en ben ik niet van plan een binder te dragen tot ik deze klachten verholpen heb. Ik heb dit al met mijn fysio besproken, en zij zei dat ik een binder kan dragen na mijn revalidatie proces, voor korte periodes uiteraard. Dit zal me al erg helpen m’n dysphoria te triggeren. 

Deze deze g-cup verdwijnt echt niet zomaar onder een paar lagen kleding :sweat_smile: 


nee goed punt, mijn ex-vriendin had ook een g-cup, dat is lastig verbergen idd.

 

  1. je hebt het over regio Utrecht, in Utrecht heb je ontzettend veel afhaalpunten voor pakketjes, ik zou gewoon een ander afhaalpunt kiezen ergens in Utrecht, daar kent niemand je en kun je het gewoon ophalen.
  2. je kunt een mailtje sturen naar de webshop die het verkoopt met jouw exacte maten, want de ene g-cup is de ander natuurlijk niet.

ik kan zo snel geen fysieke winkels vinden die ze verkopen, in andere gesprekken lees ik dat Danaë Trans-Missie, de enige is in Nederland, maar die zit in Amsterdam

Je kunt eens kijken op https://gc2b.co daar is blijkbaar ook een goede guide om de maten te checken https://www.gc2b.co/pages/sizing

 

je kunt ook even zoeken op het forum naar “binder kopen”  dan kom je nog een paar gesprekken tegen


En anders vraag je een goede vriend(in) om het pakketje om zijn/haar naam te bestellen met als aflever-adres dus wel echt het pakketpunt. 

Je kunt vertellen wat er in zit maar een echt goede vriend snapt wel dat je niet zomaar vraagt om dat te doen, dus dat jouw ongemak zwaarder weegt dan zijn/haar nieuwschierigheid.

 


zoals andere al zeggen je kan het op een adres van een vriend laten bezorgen. je kan een sport binder kopen bij transmissie.nl het voordeel van een sport binder is dat je er een beetje in kan sporten en hij zit niet heel strak wat handig is voor je astma. maar hij werkt wel goed ik heb er ook zo een.


Reageer