Vraag

Bi of lesbisch?

  • 3 January 2022
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi! Ik ben een meisje van 17 jaar en ik heb een lange tijd gestruggeld met mijn sexuality.

In oktober heb ik aan mijn ouders verteld dat ik bi ben omdat ik wel wilde vertellen dat ik een vrouw mee naar huis zou kunnen nemen maar het nog open wilde laten dat het ook een jongen kan zijn. Misschien wel een beetje om hoop te geven dat het niet per se alleen een vrouw is. Sindsdien voel ik mij veel meer mezelf en ben ik gelukkiger. Maar ik ben gaan nadenken of het wel zo is dat ik ook op jongens val of dat het eigenlijk alleen meiden zijn en dat ik wel zeg dat ik bi ben maar dat helemaal niet zo is omdat ik het niet durf uit te spreken. Op dit moment heb ik het idee dat ik er geen label op wil plakken maar het is eigenlijk wel fijn om duidelijkheid te hebben. 

Ik merk dat ik alleen nog maar naar vrouwen/meiden kijk en  mij alleen naar hen aangetrokken voel. Maar een paar jaar geleden had ik altijd alleen maar crushes op mannen en ik ben ook een keer verliefd geweest op een jongen. Maar de laatste tijd (zo’n 2 jaar) heb ik dit niet meer gehad en kijk ik dus alleen nog maar naar vrouwen. Het voelt ook heel anders. Kan het zijn dat je sexuality kan veranderen nadat je in de pubertijd zit?

En hoe kan ik uitsluiten dat ik niet (meer) op mannen val? 

Het kan misschien zijn dat ik telkens een andere mannelijke crush had om stoer te doen en doordat ik er nooit over na heb gedacht dat ik ook op vrouwen zou kunnen vallen.

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn twijfels en advies geven hoe ik het het beste aan kan pakken om mezelf beter te leren kennen hierin.

Groetjes


6 reacties

Badge

Heyy, het is echt niet erg om te struggelen met je sexuality. Ik heb dit zelf ook en heb mezelf nu bestempeld tot bi met voorkeur tot vrouwen. Ik viel vroeger ook alleen maar op jongens en mn crushes waren dan ook jongens, maar ergens denk ik ook dat dat komt omdat ik nooit anders gewend was dan dat jongen op meiden vielen en meiden op jongens. Sinds ik uit ben gekomen tot bi voel ik me ook minder aangetrokken tot jongens/mannen, maar ik heb het voor nu gehouden op een voorkeur en veranderen van sexualiteit is echt niet iets raars om te doen. Je bent in de beste fase van je leven, nu is het de tijd om te gaan experimenteren op wie je valt en het maakt echt niet uit of je dat 1 keer verandert of wel 84 keer. De gemeenschap laat je echt niet achter hoor. En je hoeft je ouders ook echt niet gelijk te vertellen wat voor sexualiteit je hebt, je kan het eerst ook uitzoeken en dan verder kijken of dit echt is wat je wilt. En jezelf bestempelen is ook niet per se nodig, ik snap dat het dingen duidelijker maakt, maar het is echt niet verplicht. Ik zelf  weet ook nog niet eens zeker of ik mezelf wil bestempelen tot lesbisch of gwn bi met een voorkeur. Daarvoor ben je nog niet volwassen, om te experimenteren. En als je nog anders uit wil komen in je 30ste dan doe je dat, anderen moeten er maar mee leven. Als jij het dan kwijt wilt, moet je het dan doen en dan kun je je struggles eens delen met de rest van je vrienden/familiekring. Je bent echt niet verplicht tot iets, en kiezen kan echt altijd nog. Ik weet zeker dat je het lukt, en als het niet lukt, weet dan dat de gemeenschap je echt nooit achter zal laten :).

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Je sexualiteit kan veranderen, dus het is niet vreemd dat je je nu afvraagt of je bi of lesbisch bent. Ik heb zelf ook een keer een relatie gehad met een jongen, maar nu twijfel ik of ik überhaupt op jongens val. Dus ik heb gewoon tegen m’n ouders gezegd dat ik op alles val en zo maakt het niet uit op wie ik verliefd wordt. En als je ouders het accepteren dat je bi bent accepteren ze het ook als je lesbisch bent. Ik heb een tante en die mocht dus niet niet hetero zijn dus die is getrouwd met een man, maar later is ze gescheiden en heeft nu een relatie met een vrouw en ze was toen ergens in de 40. Dus het is nooit te laat!

Succes!🍀❤️

Reputatie 6
Badge +7

Je kunt jezelf het best leren kennen door het gewoon te ervaren. Te stoppen met erover na te denken en het te analyseren.   Er is een grens aan wat je met analyse kunt uitdenken. 

Jij kunt niet met nadenken besluiten of je mannen kunt uitsluiten.

Dat kun je zelfs na 3 relaties met vrouwen niet, want je wéét gewoon niet of er een geweldige man voorbij komt.  

Misschien dat je op je 30e eens zegt ‘ik denk het niet’.   Maar waarom zou je nu al alles willen vastleggen, definiëren? Dat heeft toch geen nut? 
Ga een leuke vriendin vragen om met je uit te gaan!

 

Dankjewel! Super fijn dat je de moeite hebt genomen om te reageren!

 

Dankjewel!

 

Bedankt!

Reageer