Vraag

Bi- of heterosexueel

  • 24 May 2022
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

Badge

Hoii,

Ik heb laatst de serie hardstopper gekeken, het deel dat Nick uit de kast komt of zichzelf ontdekt dit deel heeft mij aan het denken gezet. Ben ik zelf bi- of hetrosexueel? Hiervoor heb ik altijd al een beetje het gevoel gehad dat ik me aangetrokken voelde tot beide, maar ik weet niet of dit gewoon mij is die weer te veel nadenkt, of dat ik dit echt ben.

Mijn vraag is dus ook of iemand mij hier een beetje de weg hierin kan wijzen?

Alvast bedankt, SmartSkittles


4 reacties

Reputatie 3
Badge +1

OMGGGGG!!!!! Jaaaa! Heartstopper is de leukste serie ever! Hahhahhaa! (ik heb hem echt te vaak gekeken) Maar oke, even over jou! Je moet gewoon je gevoelens achterna gaan. Ik dacht ook eerst dat ik helemaal hetero was totdat ik erachter kwam dat ik niet alleen op jongens val, maar ook op meisjes, Ik blijk pan te zijn. Je hoeft niet direct een label op jezelf te plakken.  Wat ik zeg: ik was eerst hetero, toen bi, en nu pan. Het is ook lastig om te weten, wat je bent, maar je moet gewoon weten dat je er zo lang als je wilt over mag doen om erachter te komen. Nogmaals: er zit geen deadline op! groetjes!

Badge

Hoii ikbengwnanoniem123,

Super bedankt voor je reactie. Ik ga toch nog maar is even goed nadenken wat ik wil, aan de ene kant denk ik, ja ik ben bisexueel, andere kant denk ik: Nee, ik ben heterosexueel. Ik weet niet of dit door de indoctrinatie is van het dorp waar ik in woon, de plek waar een andere sexualiteit dan heterosexueel een taboe is, of het feit dat ik echt niet op jongens val.  Ik ga eerst is even goed nadenken en natuurlijk er geen druk achter zetten, want dan ga ik mezelf lastigvallen met deze gevoelens. 

Groetjes, SmartSkittles

Hoi smartskittles, ik heb hetzelfde probleem. Voor de serie had ik er soms over nagedacht dat ik misschien Bi ben maar door heartstopper weet ik dus ook niet of ik echt dit ben of dat ik weer overdenk..

 

 

Badge

Yo!

Ik kwam er toen ik 11 achter dat ik destijds Bi was. (Nu weet ik al een tijdje dat ik homo ben)

Je zei in een reactie dat je niet op jongens valt, wat maakt het dan dat je twijfelt aan je seksualiteit?

Stel jezelf vragen zoals: Denk je wel eens na over het daten van een jongen? Stel je zou een jongen daten, zou je dan in een serieuze relatie kunnen zitten, fantaseer je soms over jongens, etc.

Voor mij was het best wel duidelijk dat ik op jongens viel omdat ik me gewoon heel erg aangetrokken kon voelen, net zoals dat ik bij meiden voelde.  Wat ik voor een meisje voelde begon ik ook voor jongens te voelen. Eerst was dit moeilijk om te accepteren vanwege homofobie in mijn omgeving, wat misschien ook voor jou het geval kan zijn. Het helpt dat je dit zelf ook inziet en in ieder geval open voor het idee staat.

Reageer