bi, maar mijn moeder is boos


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

 

Ik ben laatst uit gekomen als bi naar mijn moeder. En die vond het blijkbaar niet echt leuk dat ik dat ben. Ze werd namelijk boos op mij en zei tegen mij het het maar een fase was en dat ik dat nu nog niet kon weten omdat ik nog maar 16 ben en dat ik terug moest komen als ik 25 ben. 
Nu kan ik wel begrijpen waarom ze me niet zou geloven, dat is omdat ik nu een relatie heb met een geweldige jonge (die ook bi is), maar ik kan niet begrijpen waarom ze zou denken dat ik dat nu nog niet zou kunnen weten. Dat is ook de reden waarom ik er de laatste tijd niet echt meer over praat tegenover haar of wie dan ook. Heeft iemand dit misschien ook? Ik hoop het oprecht niet.


17 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Misschien iets later nog eens erover beginnen? Daarmee bedoel ik een paar dagen/weken 

 

Wat een vervelende reactie. Als moeder/ouder zou je juist je zoon/dochter moeten steunen.  Als je een jaar of 12 zou zijn zou ik de opmerking ‘je weet het nu nog niet’ nog enigszins kunnen verklaren, maar op je 16e heb je je seksualiteit meestal wel door (uiteraard geen probleem als dat niet het geval is).

Dat je moeder er zo over denkt, zegt niets over anderen. Als je erover wil praten kan dat hier, met vrienden, je vriendje, je mentor, een vertrouwenspersoon of wie dan ook. Weet dat je moeder er in dit geval echt naast zit. Succes!

Reputatie 1
Badge +1

onnodige quote verwijderd


Wat vreemd ik snap wel dat je moeder zo wel reageerde want kent veranderd Maar het is net met welke keuze je nu maakt hoe,wie je gaat worden.

Dus als je nu zegt dat je bij bent en zo gedraagt ga je dat ook meer worden...

 

Heel erg bedankt allemaal ❤️.

Heey,

Wat jammer dat je moeder op die manier reageerde, nadat je dit met haar gedeeld had. In ieder geval dapper dat je dat hebt gedaan!

Ik zat te denken, misschien is de reactie van je moeder uit een soort schrikken/onwennigheid. Ze moet misschien wennen aan het idee dat je bi bent. Vermoedelijk kwam het voor haar heel onverwachts en reageerde ze boos.

Je kunt dit altijd nog met haar bespreken. Zo van: mam, ik heb je best iets persoonlijks gedeeld en vind het jammer dat je zo reageerde. Hoe kijk je er nu naar?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Jammer dat je moeder er moeite mee heeft dit te verwerken en/of te accepteren. Voor het grootste gedeelte zijn mijn gedachtes over wat je zou kunnen doen al door andere verteld, behalve een, nameljjk: het maakt helemaal niks uit wat je moeder er van vind dat je bi bent want ondanks dat ze je hoort te steunen gaat het er om wie jij bent en hoe je je voelt en niet hoe zij zich voelt.

Reputatie 6
Badge +7

Jammer dat ze niet zegt wat jij wilt horen maar waarschijnlijk heeft ze best wel een punt.

Jouw hormonen vliegen op dit moment alle kanten op. Het is echt dood en doodnormaal om gevoelens voor beide geslachten te hebben als je 16 bent. De meeste mensen (echt vrijwel iedereen) komt uiteindelijk, als de hormonen wat afnemen, in een doodnormale mannetje-vrouwtje relatie terecht.  

Dat is wat je moeder bedoelt. Ze negeert je gevoelens niet maar het is bij de meeste mensen echt een fase. En het is best waarschijnlijk dat jij bij ‘de meeste mensen’ hoort. Dat is waarschijnlijk wat ze bedoelt, niet dat ze een hekel heeft aan homo of bi.

 

De meeste mensen (echt vrijwel iedereen) komt uiteindelijk, als de hormonen wat afnemen, in een doodnormale mannetje-vrouwtje relatie terecht.  

Sorry, maar dit slaat echt nergens op. Je doet voorkomen alsof de meeste mensen die hun seksuele geaardheid aan het ontdekken zijn/gevonden hebben, slechts in een gekke fase zitten en dat ze vanzelf weer bijdraaien. Dus de LHBTIQ+ gemeenschap bestaat, volgens jou, voor een groot deel uit mensen die uiteindelijk in een hetero-relatie terecht komen?

Reputatie 6
Badge +7

De meeste mensen (echt vrijwel iedereen) komt uiteindelijk, als de hormonen wat afnemen, in een doodnormale mannetje-vrouwtje relatie terecht.  

Sorry, maar dit slaat echt nergens op. Je doet voorkomen alsof de meeste mensen die hun seksuele geaardheid aan het ontdekken zijn/gevonden hebben, slechts in een gekke fase zitten en dat ze vanzelf weer bijdraaien. Dus de LHBTIQ+ gemeenschap bestaat, volgens jou, voor een groot deel uit mensen die uiteindelijk in een hetero-relatie terecht komen?

Dat is niet wat ik zei.  Want ik had het over alle mensen, niet over een subgroep.

De + community bestaat uit de uitzonderingen.   Ontzettend veel mensen experimenteren op hun 16e met hetzelfde geslacht.  Dat kun je op dat moment héél bijzonder vinden, maar 10 jaar later blijkt het over-over grote deel doodgewoon hetero. 

Jij zegt het alsof ik iets zei over de LGBT+ community maar ik zei iets over alle mensen. 

 

Hey!

 

Je hebt al wat positieve reacties terug, maar ik wilde er toch nog wat aan toevoegen. Ik ben toen ik 16 was ook uit de kast gekomen, en denk dat als je op je 25ste uit de kast was gekomen dat je dan gehoord zou hebben dat je eerder uit de kast had moeten komen, het maakt namelijk niet uit wanneer, je krijgt altijd die mensen die het proberen om het te negeren en in het ‘verdom’ hoekje te gooien. I’m proud of you!

Badge

Ik denk, dat je haar gewoon moet vertellen, dat het niet klopt, dat het alleen maar een fase is. Je kunt haar vertellen, dat zij het zo moet accepteren, want je bent, als je bent. Iedereen maar zijn en voelen, wat hij/zij wil, en dat moet iedereen acepteren.

Reputatie 6
Badge +7

Misschien is het allebei waar. Misschien is het een fase maar dat neemt niet weg dat jij dit nu voelt en dat je gevoel echt is.

Badge

Wat naar voor je dat er zo’n reactie komt. Ik weet niet echt wat ik hierover kan zeggen, maar wat ik wel kan zeggen is dat je er over kan praten. Als je moeder dat niet wil, dan doe je dat met je vrienden, vriendje of andere familie leden. Je moeder komt er wel over heen en zo niet, dan heb je altijd nog je vriendje/vrienden/familie. Succes en ik hoop echt voor je dat het beter gaat <3.

Reputatie 1
Badge

Hi! ik ben ook bi seksueel maar ben er nog niet voor uitgekomen, mijn ouders denken ook dat het een fase is. (ik heb het zo subtiel mogelijk gevraagd wat ze van bi vonden) mijn ouders zeiden dat homo, lesbies, en straight oké is, maar als je bi bent kun je eigenlijk niet kiezen. ik denk dat ik het maar gewoon ga vertellen. maar nu naar jou. ik snap dat je geschrokken bent. en je moeder zit er volkomen naast, maar het komt bij haar opeens ook eraan. ik weet niet zeker of ze echt boos is of gewoon geschokt. ik wil dat je daar even over nadenkt. maar ik denk dat als je je vader (als je die hebt) even moet gaan pijlen. ander probeer naar een vertrouwenspersoon te gaan! you can do this!

Reputatie 6
Badge +7

Hi! ik ben ook bi seksueel maar ben er nog niet voor uitgekomen, mijn ouders denken ook dat het een fase is. (ik heb het zo subtiel mogelijk gevraagd wat ze van bi vonden) mijn ouders zeiden dat homo, lesbies, en straight oké is, maar als je bi bent kun je eigenlijk niet kiezen.

Ok maar stel dat je zeg ‘ik houd van jongens, ik vind ze leuk, ik val op ze’.

Pas als je thuiskomt met één jongen en je zegt ‘hier wil ik graag mee uitproberen of ik mijn leven er mee wil delen’ dan zeg je iets dat betekenis heeft.

Al zeg je ‘ik ben hetero dus ik houd van alle vrouwen’, nou, veel succes, je gaat ze toch niet allemaal mee naar huis nemen? 

Als je in een restaurant zegt ‘Tsja ik vind alles wel lekker’ zie je de ober zich ook inhouden om niet met zijn ogen te rollen. Hij wacht wel. Hij wacht tot je gewoon één gerecht bestelt en jammerdebammer, hij geeft alleen om wat jij bestelt. Hij zal beleefd knikken als je zegt dat je de kip óók lekker vindt. Maar het kan hem geen lor schelen.

 

Als je een jongen mee naar huis neemt heeft het ook geen meerwaarde om te roepen ‘maar ik zou ook op een andere jongen kunnen vallen’.  Net zo min als dat je zegt ‘ik heb wel deze jongen mee naar huis genomen maar ik zou ook op een meisje kunnen vallen’.

Ik snap dat je het heel bijzonder vindt van jezelf. Maar wat uiteindelijk uitmaakt is wat je doet, niet wat je zegt.  Dus:  wie je mee naar huis neemt. Niet op wie je allemaal zou kunnen vallen.

 

Reputatie 2
Badge +4

Hey! Erg vervelend dat je moeder zo reageert.

Als jij bi bent dan ben jij bi! Dat ben jij gewoon!

Ik zou het nog even goed/rustig gaan bespreken met je moeder en hopelijk begrijpt ze je.

veel succes!

Als je in een restaurant zegt ‘Tsja ik vind alles wel lekker’ zie je de ober zich ook inhouden om niet met zijn ogen te rollen. Hij wacht wel. Hij wacht tot je gewoon één gerecht bestelt en jammerdebammer, hij geeft alleen om wat jij bestelt. Hij zal beleefd knikken als je zegt dat je de kip óók lekker vindt. Maar het kan hem geen lor schelen.

 Hoe sterk vind je deze vergelijking zelf?

Als je een jongen mee naar huis neemt heeft het ook geen meerwaarde om te roepen ‘maar ik zou ook op een andere jongen kunnen vallen’.  Net zo min als dat je zegt ‘ik heb wel deze jongen mee naar huis genomen maar ik zou ook op een meisje kunnen vallen’.

Ik snap dat je het heel bijzonder vindt van jezelf. Maar wat uiteindelijk uitmaakt is wat je doet, niet wat je zegt.  Dus:  wie je mee naar huis neemt. Niet op wie je allemaal zou kunnen vallen.

Wat is je punt nou eigenlijk?

Reageer