Vraag

ben ik transgender?! FTM

  • 26 April 2022
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Badge

hi

ik denk dat ik mischien transgender ben. ik dacht een tijdje dat ik genderfluid was maar de laatste tijd voel ik me super oncomfortabel in mijn lichaam en kijk ik jaloers naar plaatjes van cis jongens. ik zeg wel vaker dat ik liever een jongen zou willen zijn of zo geboren zou willen zijn.  is er hier ergens ook een trans jongen die mij een beetje advies kan geven? thx


2 reacties

Badge

Hi, 

ik ben genderfluid, dus geen trans jongen, maar Ik heb de laatste tijd het zelfde probleem. ik voel mij veel meer als een jongen en wil echt dit lichaam niet, ik wil nog nooit eerder zo graag als een jongen geboren zijn geweest.

gender bestaat in alle vormen en variaties, voor iedereen is dat anders. Je kunt “gender” beschrijven als een soort balk. 
•—————+

Non binary mensen zweven er boven, of hangen er tussen in. Dat is voor iedereen anders. Een cis jongen zal meer aan de rechter kant van de balk zitten, en een meisje weer eerder aan de linker. Een jongen kan ook meer aan de linker zitten en andersom. Gender fluïde mensen, of in ieder geval is dit zo voor mij, zweven, hangen overal een beetje. De ene keer wat meer op de ene plek dan de andere. Een gender fluïde persoon kan zich het liefst willen presenteren als jongen, misschien wel liever vrouwelijk, of geen van beiden. Ik zit de laatste weken heel ver aan de jongenskamer. Ik denk dat het beste wat je kunt doen is afwachten. Ik weet dat je het wilt uitzoeken, maar uiteindelijk moet ie er de tijd voor nemen om er achter te komen wie je bent.  Je hoeft het gewoon nog niet te weten, ik hoop dat je dat begrijpt. 

 

Het kan dus zijn dat jij, als je toch gender fluid bent, verder bij de jongenskant hangt. Dit is voor mij het geval, maar het kan ook zo zijn dat je inderdaad transgender bent. Ik zou zeggen, kijk waar je je het prettigst mee voelt. Welke voornaamwoorden, hoe je eruit wilt zien, hoe anderen je zien, hoe je jezelf ziet. Ik geloof dat je er zeker achter zult komen als je je tijd neemt:)

 

En, er zijn meer genders dan trans en genderfluid. Ik geloof dat demiboy iets is waar je je het meest als een jongen voelt, maar niet helemaal. Misschien kun je dat opzoeken? Er zijn heel veel verschillende soorten genders, als je nu nog niet het label hebt gevonden waar je je prettig bij voelt, is dat helemaal oké. 

 

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon )

Badge

Hey,

Trans jongen hier! Ik heb me nooit geïdentificeerd met genderfluid, maar voordat ik wist dat ik een trans jongen ben, had ik precies hetzelfde (en nu nog steeds). Ik voelde jaloezie wanneer ik cis jongens zag en mijn eigen lichaam voelde niet alsof het bij me paste. Ik hoop dat je er uit komt en als je vragen hebt weet je me te vinden <3

 

Love, anon44

Reageer