Skip to main content

Hai iedereen, 

Ik struggle de laatste tijd best wel veel met mijn gender identiteit en ik zoek eigenlijk wat advies, ik zal even mijn situatie uitleggen. 

Ik ben al een best lange tijd uit de kast als biseksueel maar ik ben nu heel veel over mijn gender aan het twijfelen. Mijn hele familie is transfobisch en homofobisch dus ik ben eigenlijk opgegroeid met het idee dat trans zijn of bijvoorbeeld gay zijn “slecht” is. Ik heb hier natuurlijk nu zelf een hele andere mening over maar ik weet dus wel dat mijn familie dat absoluut niet accepteert. Ik ben als meisje geboren maar ik heb me eigenlijk nooit echt een meisje gevoeld. Ik voel me veel meer een jongen eigenlijk en ik denk dus dat ik transgender ben. Ik denk hier eigenlijk al over na sinds ik 9 ben ofzo maar door mijn familie heb ik het altijd geprobeerd om te negeren aangezien ze me nooit zullen accepteren. Ik weet het nu eigenlijk ook al bijna zeker maar ik heb geen idee hoe ik dit mijn familie moet vertellen. Hebben jullie misschien tips hoe ik het zeker kan weten en hoe ik het misschien toch aan mijn familie kan vertellen? Dit zou echt heel veel voor me betekenen. Alvast bedankt!

Robyn

hey,

Ik zie dat jou situatie erg lastig is…. Hier heb ik misschien een paar tips die kunnen helpen: 1. praat erover met iemand die echt vertrouwd.  2. Probeer het aan je familie te vertellen ( alleen als je je daar fijn bij voelt 🙂 ). voor de rest heb ik niet echt tips/advies, want ik heb er voor de rest niet echt verstand van. Toch hoop ik dat dit geholpen heeft 🙂.


Gewoon zeggen hoe je je voelt en vooral wat je voelt, dus dat je een jongen bent en je ook een jongen voelt. Het is inderdaad lastig als je ouders trans/homofobisch zijn. Maar je ouders houden vast van je en willen dat je gelukkig bent dus ja...


Reageer