Hey iedereen,
Alvast sorry voor de lange tekst maar hier komt ie.
Ik struggel al m'n hele leven met m'n gender. Ik ben als jongen geboren van 16 maar wil liever een meisje zijn. Ik heb dit al jaren lang geheim gehouden voor iedereen. M'n ouders en m'n broer zijn zo hard tegen transmensen of mensen die bv homo zijn of andere die bij de LGBTQ+ gemeenschap horen. Dus ik uit me als een jongen maar vanbinnen voel ik me een meisje. Maar als ik me een meisje voel, maar als jongen uit ben ik dan wel transmeisje of gwn jongen? Openbaar heb ik een soort masker aan als jongen. Tegen m'n zin moet ik doen alsof. Ik heb ook een lange tijd tegen mezelf gezegd van:"je bent een jongen en geen meisje" of "je mag geen meisje zijn want je bent als jongen geboren" Maar sinds een paar dagen heb ik voormezelf toch geaccepteerd dat ik liever een meisje ben maar ik moet me nog altijd als jongen gedragen wat ik eigenlijk niet fijn vind. Ik kan gwn niet anders. Want m'n vader vooral is hard tegen LGBTQ+ gemeenschap. Iemand van dichte familie is homo en m'n vader wilt er geen contact meer mee hebben. Dus als ik me als transmeisje uit zal hij heel kwaad zijn. Zoiezo zullen er mensen schrijven van probeer toch eens met je ouders te praten maar dat lukt gewoon niet. M'n ouders zijn wat ouder. In hun tijd bestond dit zelden dus zij verstaan dit niet. Ik heb dit ooit proberen te vertellen aan een vriendin maar toen ik het zei begon ze te lachen dus had ik dan gezegd dat het een grap was. Sinds dien voel ik me echt slecht. Ik had het gevoel dat niemand me ooit zou begrijpen. Bij een andere vriendin had ik voor de grapgestuurd dat we vriendinnen waren en had dan gevraagd om me zogezegd als zij/haar te noemen voor de "grap". Ik vind het fijn als mensen me aanspreken als zij/haar.
Samengevat
Ik ben als jongen geboren.
Voel me 0% jongen 100% meisje.
Moet me uiten als jongen door familie.
Ik vind het fijn als mensen zij/haar gebruiken tegen mij.
Dus mijn vraag is:
1. Ben ik een transmeisje of jongen?
2. Wie ben ik dan als gender?
3. Zijn er nog mensen die dit herkennen of hebben meegemaakt?
4. Is dit normaal?
Groetjes.