Skip to main content
Vraag

Ben ik lith/akoi romantic ofzoiets?

  • June 6, 2026
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Anoniemrandompersoon

Hey, een tijdje geleden had een best wel grote crush op een vriendin (ik ben bi vgm, ik ben meisje). Ik heb hele erge nerveusheid, dus ik appte haar dat ik een crush op haar had en ze appte terug dat ze ook zo voelde. De eerste dag was ik heel jolly enzo, maar later begon ik me steeds oncomfortabeler te voelen. En toen ze een keer zoenen opbracht in een gesprek, voelde ik me misselijk. Na twee dagen kon ik mijn gevoelens nauwelijks nog terugzien, en maakte ik het uit met het vertellen dat ik me oncomfortabel voelde. Ze vertelde me dat ik mijn tijd moest nemen wat het laat klinken alsof ze nog wel hoop op een relatie? maar ja. Een paar weken daarna voelde ik me veel lichter en dacht nauwelijks meer over haar na. Maar een maand later voelde ik weer gevoelens terugkomen. En wanneer ze een keer iets flirterigs zei en deed, voelde ik me weer heel oncomfortabel en was het weer weg. 

Zou iemand mij kunnen vertellen met welke sexualiteit(en) dit zou kunnen samenvallen?

1 reactie

Forum|alt.badge.img

Ik heb opgezocht wat akoiromantisch is, het klinkt wel alsof dat bij je ervaring past. Maar ik weet het ook niet, jij bent uiteindelijk de enige die het kan uitzoeken. Ik wil ook geen labels op je plakken, dat heeft iemand een keer bij mij gedaan, was helemaal niet fijn. In elk geval heel veel succes met uitzoeken! Als je andere queer jongeren wil ontmoeten, kan je de app/website Jong & Out gebruiken. Die is alleen toegankelijk voor jongeren en daar zijn misschien mensen die er wat meer vanaf weten.