Vraag

ben ik lesbisch??

  • 2 June 2021
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

Badge

Hoi ik ben 15 jaar en ik twijfel nu al super lang of ik lesbisch of bi ben. Ik voel me seksueel aangetrokken tot meisjes en zou ik ook graag een vriendin willen, maar als ik dan denk aan jongens zou ik nooit iets seksueel willen doen. Ik zou nog wel verliefd op ze kunnen worden. Heeft iemand tips?? Ook heb ik vaak de vraag of ik dat meisje nou echt leuk vind of haar zou willen zijn


6 reacties

Heyy

 

De enige die weet wat jou seksuele voorkeur is ben jijzelf. Het is niet erg dat je twijfelt dat is heel normaal! Je bent nog volop aan het puberen en hormonen spelen een grote rol in je lichaam. Je bent zeker niet de enige die nog twijfelt! Neem rustig de tijd om te ontdekken en te experimenteren waar je je goed bij voelt en op een gegeven moment weet je het en denk je: Ja dat is mijn seksuele voorkeur!

 

Ik wil er ook nog bij zeggen dat alle dingen zoals Lesbisch en Biseksueel verder niet heel erg uitmaken. Zolang jij je maar goed voelt met jezelf en jezelf kan zijn dat is het belangrijkste!😃

 

Groetjes van mij!

Ik sluit me aan bij bovenstaande reactie van @NaamNietBekend . Mocht je echt een concreet antwoord willen, dan ben je volgens mij ofwel lesbisch ofwel biseksueel. Het verschil is niet zo ontzettend groot. Als je biseksueel bent, zou je ook nog een voorkeur kunnen hebben naar meiden. Desalniettemin moet je je je er niet te druk om maken, je bent goed zoals je bent en je hoeft niet voor een ander jezelf een label aan te hangen.

Je kan trouwens ook queer gebruiken, dat is basically niet-hetero.

Reputatie 2
Badge +1

hoiii

ken je het verschil tussen biromantic en bisexueel?

ik zal het even voor je uitleggen

als iemand biromantisch is, voelt diegene zich aangetrokken tot 2 of meer genders (in jouw geval man en vrouw) maar hoeft diegene niet perse sex met beide genders. 

bisexueel is het hele pakket, sex en relaties. 

 

dus het zou opzich ook nog wel kunnen dat je biromantosch en lesbisch bent. dus je valt op man en vrouw maar wil alleen sex met een vrouw.

ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie

 

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

het zou kunnen dat je je Aseksueel aangetrokken voelt naar jongens (Aseksueel is op iemand vallen zonder de behoefte naar seks.), en gewoon normaal aangetrokken voelt naar meisjes, (dus gewoon met seks)


Hope it helps!

Groetjes,

|Me|

Reputatie 2
Badge +1

Hai! 
Naar wat jij zegt lijkt het erop dat je biromantic bent. 
het zou best kunnen dat je dat begrip niet kent, dus ik zal het even uitleggen.

biromantic is dat je verliefd kan worden op jongens én meisjes, maar dat je je niet naar allebei seksueel aangetrokken voelt

dit kan natuurlijk over de tijd veranderen, dus pin je hier niet te veel aan vast. Luister vooral naar jezelf en jou gevoelens :)

,Val

Badge

Hai! 
Naar wat jij zegt lijkt het erop dat je biromantic bent. 
het zou best kunnen dat je dat begrip niet kent, dus ik zal het even uitleggen.

biromantic is dat je verliefd kan worden op jongens én meisjes, maar dat je je niet naar allebei seksueel aangetrokken voelt

dit kan natuurlijk over de tijd veranderen, dus pin je hier niet te veel aan vast. Luister vooral naar jezelf en jou gevoelens :)

,Val


dat word ook wel eens biseksueel genoemd!

Reageer