Vraag

Ben ik een jongen, een meisje of iets anders?

  • 13 December 2020
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

Badge

Hey, ik ben van nature een meisje (van 11 bijna 12) en ik twijfel heel erg over mijn gender.

Ik draag jongenskleding ik doe jongensachtig, en ik heb alleen maar jongensvrienden. Maar ik weet niet zo goed hoe ik me voel over mijn lichaam, want ik vind mijn vagina niet erg maar of ik mijn borsten fijn vind..... Ik weet zeker dat ik géén jongen ben, want ik hoef echt geen piemel. Maar ik wil zeker geen brede heupen etc. Nu heb ik eigenlijk nog niet veel vrouwelijke geslachtskenmerken omdat ik nog maar net in de pubertijd zit.

Dus ik zit een beetje te twijfelen tussen:

- demigirl

- tomboy

- non-binair

- gwn een meisje

Kan iemand mij helpen?

 

 

 

 

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Yo

ja is eigenlijk lastig te bepalen voor ons. Tis hoe jij je voelt en waar jij je fijn bij voelt.

miss weet je t nu nog niet maar later wrl? Wil je het perse nu weten dan?

 

Badge

Eigenlijk wel...... Vrienden vragen namelijk constant: moet ik je hij of zij noemen? En ook veel mensen die ik niet eens ken vragen heel random: ben je nou een jongen of een meisje??

Maar ik weet het zelf ook niet!!

Reputatie 7
Badge +19

Wel lastig zeg.

je kan je vrienden ook gwn vertellend dat je het niet weet. En ja idkk ik zou er dan als ik jou was nog goed over na gaan denken wat voor jou t best voelt

Denk na over hoe jij het liefste wilt dat mensen je zien.

Verder kan ik je ook niet echt helpen.

Mijn beste advies dat ik je kan geven is hetzelfde advies wat ik geef bij seksualiteit-vragen en dat is: als je het niet weet, laat zitten. Je hoeft helemaal niet te weten welk label je moet opplakken omdat dat eigenlijk überhaupt niet hoeft. Noem jezelf zoals je wilt, gedraag je zoals je wilt, kleed je zoals je wilt. Daar hoef je niet per se een label of definitie op te plakken, behalve dat je gewoon jezelf bent :) 

Badge

He hoeft niet niet een jongen te zijn als je geen piemel wilt, je kan ook alleen maar identificeren met hij/zijn persoonlijkvoornaamwoorden. Ik zou gewoon doen wat fijn is, misschien beginnen met gender neutrale dingen? 

Hey, 

Ik ben 17 en ik ben transgender. Ik zou je aanraden om jezelf niet te forceren om het nu al te weten. Als mensen vragen hoe ze je moeten noemen kan je voor nu gewoon ‘zij’ zeggen, of ‘hij’ om het uit te proberen, of gewoon zeggen dat het je niet uitmaakt.

Het is super belangrijk om je wel te realiseren dat het niet per se betekent dat je transgender bent als je  jongensachtig bent. Er zijn ook heel veel vrouwen die heel jongensachtig zijn, en ook liever een jongensachtig lichaam hebben. Vrouwen zijn er in alle vormen en soorten, en er is niks mee om een heel jongensachtig meisje te zijn!

Natuurlijk is het ook helemaal oke als je later toch tot de conclusie komt dat je wel transgender bent. 

Badge

je bent nog jong dus ik zal dit nog niet doen als je verstandig bent zou het slimste zijn om het pas op je 18e te doen

er stond vroeger altijd een lebel op je man of vrouw dat was het.

maar nu hoezo moeten we uberhaut een lebel hebben je komt er vanzelf toch wel achter. soms moet je zoiets effe achter je te zetten voor een tijdje. zo denk je er niet continu aan en heb je je vrijheid een beetje. je bent nog best jong dus een halfjaar kan je het zeker uitstellen. en als je het zeker weet dan zou ik er iets aan gaan doen. wat ook helpt misschien is als je er met iemand over praat dat lucht vaak ook op.

weet dat het altijd jouw keus is en jouw keus kan niet fout zien want het is wat jij vind.

Reageer