Skip to main content

hoi… ik zit de laatste tijd heel veel te struggelen met mijn sexualiteit… ben ik man ben ik vrouw… nou voel ik me deels man deels vrouw en het is zoo verwarrend… ik ben als man best vrouwelijk en wil ook gwn make-up en shit doen ik heb dit tegen een vriendin verteld… dus ik dacht als ik me niet echt man maar ook niet echt vrouw voel wat ben ik dan… ik zat eerst te denken non-binair trans ( maarja ik voel me niet echt vrouw ik zou geen lange haren willen rokjes dragen enzo ) dus trans werd het sws niet… demi-boy zou kunnen… daar zit ik dus over te twijfelen 

Hoi @anoniemgast3000 

Ik snap wat je bedoelt. (Ik ben het namelijk)

Ik vind make-up best wel spannend. 

Op school lijkt het me best wel ongemakkelijk.

Ik doe al wel aan nagellak. Zwart en groen bijvoorbeeld.

Wil je verder nog iets weten?

Liefs @NoahLovesYou 

Hey @anoniemgast3000 

ik ben zelf geen demi-boy maar dit is mijn mening:

doe wat make-up of nagellak op en kijk wat je er van vind, en neem de tijd over hoe je denkt dat je voelt. Gevoelens zijn soms lastig te begrijpen maar als je de gevoelens even op gang laat dat begrijp je ze meestal wel! ik hoop dat dit helpt.

Groetjes en een fijne dag + een knuf van @Kingboy 🤠👑

Ik had net een hele lange reactie getypt maar was mn telefoon leeg… 🙄

Ik ga het nu iets korter typen, maar het is helemaal oké zoals je bent en dat hoef je niet persé een naam te geven! Je bent gewoon anoniemegast😉 Als je je een jongen voelt, maar wel make up op wilt is dat gewoon zo, dan ben je nog steeds een jongen maar gewoon een jongen met make up 🙂Ik vind dat een label daarvoor eig persoonlijk ook een beetje onzin, misschien zijn jongens wat sommige minder "stoer", dragen ze wat meer kleding wat -in de ogen van veel mensen- vrouwelijk is, maar dan ben je toch gewoon nog steeds een jongen? Het is absoluut niet dat ik er tegen ben, dus begrijp me niet verkeerd!

Hey, wees gewoon wie je bent, labels zijn niet belangrijk. Trouwens ik ben een jongen en draag toch rokjes en lang haar 😉en sieraden en soms make up. En soms een survival broek met boots en steekzakken. Net waar ik zin en behoefte in en aan heb. En toch heb ik geen wens om geen jongen te zijn. En hoe mijn label zou heten ben ik ook niet zo mee bezig. Sommige dingen die ik doe  zijn traditionele jongens dingen en sommige meisjes dingen. Vind men. Ik niet 😁ik vind ze gewoon bij mij passen en doe er niemand kwaad mee. Als andere mensen daar een naamplaatje op willen plakken, niet nodig ik red me zo wel 😍😉 fijn toch? 

Liefs Tover xxx

Hey @Tover01 bedankt voor je reactie dit helpt me enorm fijn om te weten dat er meerdere mensen bestaan die een beetje het zelfde mee maken als mij dankjewel voor de reactie nogmaals liefs mij…

@NoahLovesYou heyy noahh 

bedankt voor de reactie… hoe heb je het tegen je ouders verteld… dat je nagellak wou dragen daar ben ik wel benieuwd naar 

hoi hoi, ik ben het helemaal eens met @Tover01 ,  heb een beetje hetzelfde, ik draag ook waar ik me goed in voel en  qua uiterlijk vind ik het fijn om af en toe  laten we zeggen niet ‘standaard jongensachtig’te zijn ;)

Eigenlijk verwoord Tover het al helemaal goed.  Ik draag zelf al rokjes zolang ik me herinner, en ik heb de ‘vreemde’ gewoonte om nooit lange broeken te dragen, max ¾ omdat ik me er gewoon niet prettig in voel. En ik ben het ook met hem eens over eventuele andere uiterlijke opleukertjes als make up (ik doe vaak een lijntje) en armbandjes bijvoorbeeld.  Pas toen ik iets van 12 werd begon het benoemen van dit alles een rol te spelen. Althans, voor anderen. Ik heb zelf nooit heel erg die behoefte gevoeld 😊 mensen willen alles graag af kaderen en benoemen zodat er voor hun een 'verklaring’  is voor iets dat ze eigenlijk wel raar vinden, Dat denk ik tenminste.  Ik vind zelf eigenlijk, net als Tover, dat ik gewoon Tartan (in het echt dus mijn naam) ben, die zichzelf is en lekker draagt wat ie wil 😉 Ergens hebben mensen ooit besloten dat er weet ik hoe veel benamingen en labels moesten komen voor alles dat niet main stream is. En dus ben ik blijkbaar een hetero-demi-femboy 😶 Want dat rokje is toch wel een meisjes ding vind men, en mijn oogwimpers zijn lang, dus ook erg vrouwelijk dus moet dat in mijn omschrijving. En ook heb ik bijna geen beharing, bijv op mijn benen, dus : vrouwelijk, zo vind men. Schoenmaat 42 en ik heb kleine handen: vrouwelijk! Schouderlang haar: idem!   Zucht..Terwijl ik zelf vind dat ik gewoon een jochie ben met mijn eigen lijf die gewoon van leuke kleren houd en van soms een beetje make up. Wat ik wil zeggen is, net als wat Tover zegt, die labels zijn allemaal hartstikke leuk, maar eigenlijk maken ze mensen ook heel onzeker merk ik vaak. Ik ken intussen best wat mensen die er gewoon echt mee worstelen van “waar pas ik bij en welke benaming heeft dat?” Terwijl ik dan denk : “joh, wees gewoon jij en geniet van hoe je je kleedt en (evt)opmaakt, of niet! “ Je wordt er niks minder mens van en het maakt geen enkel verschil. Het komt er eig op neer dat ik denk: wat ben ik en waar hoor ik bij ? Een mens en de mensheid 😍 Ik hoop dat ik een beetje wat zorgen bij je kon weghalen!!  Je bent gewoon jij , wie je bent en dat is helemaal geweldig! Geniet daar vooral van ! 😘

Groetjes liefs Tartan X

Heel mooi verwoord @Tartan14 !!

hetero-demi-femboy vind ik echt een rare naam hoor tbh😅 Waar je op valt heeft toch helemaal niks te maken met of je wat meer "meisjesachtig" bent? Sommige mensen gaan dan meteen dingen zeggen zoals bv "homo zijn in prima maar ontken dat dan niet(die opmerking slaat dan dus op de kledingstijl 🙄)" .... Zucht...😔

Hoi @anoniemgast3000

Ik had laatst een nieuw pak gekocht. Daarom vind ik het leuk om er iets bij te doen. Vandaar die nagellak.

Ik had het m'n ouders verteld en die vinden het gelukkig ok.

@Tartan14@Tover01@Jesse08 

Ik snap helemaal wat jullie bedoelen.

Ik noem het alleen maar zo omdat ik het prettig vind het een naam te geven. Ieder z'n ding.

Liefs @NoahLovesYou 

Sterk gezegd @Tartan14 ! Ik ben net als jij en @tim16  ook niet zo van de labels maar jij zegt het heel mooi!! 

Liefs Tover xxx

Mooi gezegd @Tartan14 ben het helemaal met je eens.

En ik ben idd geen fan van labels. Het lijkt wel een beetje een trend tegenwoordig om alles maar te willen labelen/duiden. Begrijp me niet verkeerd. Als iemand zich daar prettig bij voelt, vooral doen en ik zou het ook nooit belachelijk maken, maar ik kan niet zoveel met al die gender en sexuality aanduidingen. Ik houd het simpel en heb maar 1 label voor mezelf en dat is ‘Tim’.

Hoi @tim16 ,

Ja, dat klopt wel... Ergens snap ik het ook wel weer, ook al ben ik er zelf ook niet zo'n fan van. Als er een label is voor wat je voelt, weet je dat het vaker voorkomt, en voel je je er misschien minder "anders" door.

@Jesse08 Heb je ook gelijk in. Een label kan best handig om jezelf te leren kennen en om gevoelens te plaatsen. Dat had ik ook toen ik erachter kwam wat biseksueel is. Toen snapte ik m’n eigen gevoelens ook beter.

Wat ik alleen nu heb is dat als ik zeg dat ik bi ben, dan hebben mensen daar weer een bepaald beeld bij. Dat ik 50/50 op jongens en meisjes val bijvoorbeeld. Dat is dus in mijn geval niet zo. Of dat ze gaan zeggen dat je gewoon nog niet durft toe te geven dat je eigenlijk homo bent. Dat soort onzin. Ik heb gewoon geen zin meer om het telkens uit te moeten leggen.

Weet je, ik ben Noah. Ik ben wie ik ben. Eigenlijk vind ik het niet eens prettig om mezelf een label te geven. Ik ben bijv het ook zat dat ik het label 'autisme' heb. Misschien is het slim dat ik het label 'Demiboy' los ga laten. Noah is Noah en niks anders.

Liefs @NoahLovesYou 

Hey @tim16  zo is het precies. Mensen vullen dan van alles voor je in. Als ik een femboy zou zijn, loop ik dus altijd in rokjes of bijzondere jurken met een bult make up en ben ik  gay. Of trans of travestiet.  En als ik dan probeer uit te leggen dat ik op meisjes val en gewoon alle kleren wil dragen die er bestaan, zoeken ze meteen naar een ander label dat dan weer bij mij past. En als je in dat label zit, ben je “dus” zo en zo.  Heb ik helemaal geen behoefte aan. Maar idd, als mensen het wel willen voor zichzelf, alle liefde en respect.  Maar ik liever niet.

Liefs Tover xxx

Heyy,

Ik herken me ook wel in wat je zegt en in wat de anderen hier zeggen. Kijk ik ben een jongen en ik voel me een jongen, maar mijn persoonlijkheid is wat meer vrouwelijk. Hou van nagellak, heb lang haar, vind het leuk om te shoppen en pruts ook wat aan met makeup. Soms draag ik ook een rok dat vind ik gewoon fijn en comfortabel zitten terwijl ik ook gewoon stoere kleding draag.

Ik doe zelf niet aan labels want daar heb ik niks mee. Je wordt dan toch in een hokje geplaatst door anderen waardoor je voor sommige mensen toch aan bepaalde eisen moet voldoen. Het is prima als je je daar fijn bij voelt en iedereen mag helemaal zelf weten wat die doet, maar ik heb daar geen behoefte aan. Ik ben gewoon ik en dat is goed zo. Ik doe wat ik fijn vind en waar ik me goed bij voel en daar heb ik geen label voor nodig! :)

Liefs van mij <3

@NoahLovesYou Doe waar jij je prettig bij voelt. 👍🏻

@Tover01 @ItsJustMe  Ik vind het op zich ook niet erg als anderen mij in een hokje willen plaatsen. Zo gaat dat nou eenmaal en ik doe het zelf ook wel eens. Als ik zeg dat ik een vriend heb denken ze vast, hij is homo (in in het geval van mn vriendje klopt dat ook😅). Door mijn kleding en persoonlijkheid dacht juist iedereen die mij kende dat ik 100% hetero was😂

Ik wil verder niet te negatief doen over labels want ik snap dat het voor sommige mensen wel fijn is maar als ik soms lijsten zie met meer dan 80 seksualiteiten/geaardheden denk ik wel eens, maken me het niet onnodig ingewikkeld?

Wist je trouwens dat er voor mensen die geen label willen ook een label is? 😂

Ik ben denk ik gewoon Toversexueel 😉

Maar eens hoor @tim16 , zoals ik zei iedereen lekker wat ie wil.  Zolang niemand een ander wat oplegt is het helemaal best ♥️

Liefs Tover xxx

@tim16 Haha die vind ik wel lollig een label voor mensen die geen label willen! Dat spreekt elkaar wel wat tegen😅😂

@tim16

Nou, dan ben ik dat wel! 😂

Liefs @NoahLovesYou 

@NoahLovesYou Same. Heb het ook maar in m’n handtekening gezet.  Damn, heb ik toch nog een label😂

Ik ben denk ik gewoon Toversexueel 😉

@Tover01 Zou me niks verbazen als dat ook echt bestaat 😂

@tim16  ja vast wel 😁

Liefs Tover xxx

ik weet je leeftijd niet maar misschien is het een fase misschien niet ik zeg ga er lekker voor!

,groetjes iemand anders

Hey jongens en @tim16 enz, laten we een # beginnen. Iedereen kan vanaf nu #Pomosexual in hun handtekening zetten! Ik begin wel!

Liefs @NoahLovesYou 

Reageer