Skip to main content

Heyy, allemaal 

Ik zit dus erg te twijfelen, ben ik een demigirl?       Ik ben altijd wat jongensachtig geweest, maar nu ik bijna 14 ben wordt het toch echt meer. Vroeger als klein kind deed ik af en toe wel eens een roze prinsessen jurk aan, maar nu zul je me echt nergens meer in een jurk vinden. Ik zou voor geen goud meer een jurk aan doen. Altijd een broek want daar kan ik me goed in bewegen. In kledingwinkels heb ik tegenwoordig ook meer aantrekking tot de jongens kleding, dan aan de meidenkleding met al die kleuren en franjes en zo. Ik voel me ook altijd thuis bij "the boys" en ik zou denk ik jongens als vrienden verkiezen boven meiden. 

Toch ben ik heel trots op mijn vrouwelijke lichaam en ik heb ook lang haar. Toch voel ik me af en toe vanbinnen een jongen en wens ik dat ik als jongen geboren zou zijn. Maar dan denk ik, ik ben nou eenmaal een meisje en dan accepteer ik dat. Ik voel me lichamelijk meisje maar mentaal zit ik toch steeds vaker aan de jongens kant.

Ik ben dus op internet gaan zoeken, en wat het best overeenkomt is toch echt demigirl. Het is eigenlijk exact hoe ik me voel. Alleen ben ik bang dat ik overdrijf en dat als ik dit vertel alleen maar opschudding krijg. Ik lieg best vaak (heeft met gebeurtenissen in het verleden en met de relatie met mijn ouder te maken), en ik ben dus bang dat ik nu tegen mezelf lieg.

Ik voel me dus niet 100% meisje, maar ik weet dus ook niet of ik wel demigirl ben

 

Hoi!

Ik snap je gevoel, wist het ook een tijdje niet meer. Maar ik heb besloten het tijd te geven. Ik heb hoe ik me voel opgeschreven en ga over een paar maanden kijken of ik me nog steeds zo voel. Dan weet ik het zeker! Ik hoop dat dit helpt!

Succes 🍀❤️


Lastig dat je twijfelt en misschien tegen jezelf liegt? Kan je niet gewoon zijn zoals jij het fijn vind, (dus misschien wel met jongens kleding of omgaan met the boys) zonder daar een term aan vast te hangen? Misschien maak je het jezelf daardoor wel moeilijker, omdat je misschien wel en misschien niet helemaal een demigirl bent. Je kan toch gewoon zijn zoals je bent en dat lekker laten.

Wat hierboven staat over opschrijven is een goede tip. Dat zou ik proberen. Misschien heb je dan ook meer overzicht over wat je denkt en kun je kijken over hoe je er over een tijdje instaat en heb je misschien minder twijfels of meer acceptatie.


Hoi!

Ik heb exact hetzelfde probleem, ik weet ook niet hoe en wat. Je zegt dat het label demigirl goed bij jou past. Als dat zo is, waarom niet? Gebruik dit label voor een poosje en kijk hoe het voelt. Je kan ook vragen aan vrienden of ze (als je dat wil natuurlijk) jouw goede pronouns gebruiken. Je kan dat bijvoorbeeld een maandje doen en dan kijken hoe het zit. Dan wil ik nog een ding meegeven: het is niet altijd nodig om een passend label te vinden, je kan ook gewoon lekker jezelf zijn 🙂. En als je vrienden echte vrienden zijn en je ouders echte ouders, dan zullen ze jou accepteren en dan zal je geen opschudding veroorzaken. Ik hoop dat dit helpt!

xxx Cody


Je bent jezelf, inclusief je gevoel en je twijfels. Die horen bij jou.  Het is niet alsof je twijfels niet bij je horen en verdwijnen als je het juiste label opplakt. 

Als een label je helpt om te bedenken dat je niet de enige bent of dat je niet raar bent omdat je geen enkele jurk in je kast hebt hangen, gebruik dan dat label.

Maar zelf ‘ben’ je niet een demigirl - je bent jezelf.


Reageer