Vraag

Ben ik bi/lesbisch?

  • 17 December 2020
  • 6 reacties
  • 241 Bekeken

hey allemaal! 


dit is nou mijn eerste topic want ik dacht hier denk ik al een tijdje over na en ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen..

nou wat de titel dus zegt, ik struggle al een tijdje met of ik bi of lesbisch ben of gewoon straight.. ik weet niet waarom maar ik denk gewoon dat ik bi of lesbisch ben.. ik heb nog nooit een meisje leuk gevonden ofzo maar idk 

mij ben de laatste tijd ook steeds meer supportive naar de lgbtq community op social Media en ik denk er steeds meer aan.. is dit ook een teken? Of wil ik laten zien dat ik supportive ben?

laatst kwam ik dus een tiktok tegen met als je een ben ik gay quiz opzocht had dat ik gay was.. dit heeft me nog meer aan het twijfelen gezet.  (Aangezien ik het meerdere malen had opgezocht) en ja ik niet alles wat internet zegt is waar ;)
 

Ik ben er ook laatst achter gekomen dat een vriendin van me bi is en ik voelde me daar opeen of andere manier zo blij om… ik vind haar echt niet leuk ofzo maar idk... 

Mijn vraag is dus hebben de gay mensen dit ook? Of de straight mensen… kunnen jullie mij helpen? 

 

(Ik ben een meisje van 13! )

 

Even een toevoeging mijn vader en stiefmoeder hadden het laatst tijdens het eten over op wat je valt en ze gingen het aan iedereen (broertjes en zusjes) vragen en ik merkte dat ik me daar echt niet prettig bij voelde.. toen heb ik maar gezegd ik hoef geen vriendje of vriendin, maar ik voelde me echt uncomfortable.. (me ouders zijn volgensmij wel erg supportive naar lgbtq) 


6 reacties

Heyy

Ik denk dat er voor iedere tiener een beetje gezonde interesse is naar hetzelfde geslacht. Je hoeft jezelf ook nog niet meteen te bestempelen. Je bent 13, je hebt nog tijd op het te vinden. Maak je niet teveel zorgen over dat soort dingen. I know, het is makkelijk praten, maar als je verliefd wordt op een meisje zul je het heus wel merken. Dan weet je ook of je straight bent of niet. Tijd brengt raad.

Trouwens, als mijn ouders me vroegen waarop ik val zou ik het ook een beetje akward vinden hoor. Dat is bij de meesten zo denk ik

 

 

@Kaas123 

 misschien moet ik me er idd iets minder zorgen over maken! Bedankt! En ga het proberen <3

Badge

Hoii!

Ik ben Marit (15, lesbisch) en ik ken die struggles! Ik heb mijzelf heel erg lang afgevraagd of ik nou bi of lesbisch was of misschien verzon ik het wel allemaal en ben ik gewoon straight en argh, het was ingewikkeld hahah! Wat mij erg hielp was mijzelf realiseren dat seksualiteit fluid en een spectrum is! Op dit moment voelt het label lesbisch voor mij als het juiste label, als dat ooit op een dag veranderd is dat ook okay! 

In de LGBTQIA+ community hebben we vele, vele labels en dat kan erg verwarrend zijn! Toen ik erachter kwam dat ik niet straight was, maar geen idee had wie of wat ik was, ging ik gewoon een tijdje bij queer! Niemand weet precies wat het betekent en dat is het mooie eraan! Het betekent gewoon dat je niet straight/cis bent, maar verder zegt het ook niks, in mijn mening is het het meest vrije label! En je hebt geneens een label nodig! Je hoeft jezelf nooit in een boxje te plaatsen als dat niet comfortabel voor je voelt!

Over de specifieke vraag lesbisch of bi, voor mij hielp dit artikel SUPER erg (het is wel in het engels haha)

 https://sourceful.us/doc/308/copy-of-am-i-a-lesbian-masterdoc  

 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen! 

Ciao!

Badge

Hey kijk, ik had vroeger ook nog nooit een meisje leuk leuk gevonden maar toch wist ik dat ik gay was. Hoe? Dat is een grappig verhaal ik dacht dat mijn gevoelens voor mannen met mijn leeftijd zal komen maar al mijn vrienden waren al verliefd met jongens. Toen mijn zus uit de kast kwam dacht ik "wacht eens even, dus ik ben gay" en een tik tok quiz hoeft toevallig niet bepalen op wie je valt. 

Hey marit, 

Ik wil je heel erg bedanken voor je reactie en ik ga dit artikel zeker lezen! Ik ben tenslotte ook pas 13 en hoef het echt nog niet uit te vinden. Het kan ook gewoon een fase zijn dat ik er aan twijfel enzo.  Ik realiseer mij nu ook echt dat ik geen label moet hebben, ik kom er nog wel achter, heel erg bedankt. 
Liefs <3

lol nou ik dacht ik laat het even weten.. ik ben er afgelopen tijd achter gekomen dat ik wss dus lesbisch ben. Ik weet het nogsteeds niet zeker maar ja.. en ik had nog een vraagje, mijn stiefmoeder en vader vragen regelmatig aan tafel of we later een relatie met een man of vrouw krijgen en dan vragen ze dat aan iedereen. Ik ben nog steeds niet zeker en vind dit ook erg irritant. Ik  ben nog niet klaar om uit de kast te komen. En ik ben een enorm slechte leugenaar dus ik kan ook niet straight zeggen. Hebben jullie misschien tips hoe ik hier mee om kan gaan? (Ik zeg dan zo iets van ik wil geen relatie, of weet ik veel. Maar ik heb t gevoel dat ze het dan doorhebben ofzo)

Reageer