Aseksualiteit vormen

  • 4 June 2022
  • 0 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey hey

Aangezien ik (en veel anderen)  nogal veel opmerkingen krijg over mijn aseksualiteit, bv of ik masturbeer enzo wil ik het eventjes duidelijk maken voor iedereen:)

Een aseksueel zijn is niet hetzelfde als een celibatair, die er voor kiest om geen seks te hebben. Aseksualiteit valt niet te verwarren met kuisheid,  celibaat of  de ouderwetse stelling geen-seks-voor-het-huwelijk. 

Binnen de aseksuele gemeenschap is er op verschillende vlakken variatie:

  • seksuele opwinding: sommige aseksuelen ervaren het wel, anderen niet
  • seksuele aantrekkingskracht: een minderheid van aseksuele mensen zegt wel al eens seksuele aantrekkingskracht te hebben gevoeld 
  • masturberen: sommigen masturberen om spanning los te laten, anderen hebben hier geen ervaring mee
  • je hebt geen behoefte aan seks of bent er daadwerkelijk vies van
  • je hebt geen seksuele ervaring of hebt geregeld seks binnen of buiten een relatie

Een deel van de aseksuele mensen kunnen  verliefd  worden of om liefde te voelen voor iemand anders. Deze groep wordt ook wel romantisch aseksueel genoemd. Romantisch aseksuelen stuiten vaak op onbegrip. Het kan namelijk lastig zijn om een intieme relatie aan te gaan met iemand die wel seksuele behoeften heeft.  

Als je geen verliefdheid of seksuele aantrekkingskracht kan voelen ben je aromantisch aseksueel.  

Aseksueel zijn is niet hetzelfde als geen zin hebben in seks. Je bent niet noodzakelijk aseksueel als je geen zin hebt in seks.  

groetjes

Gwn_me

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer