Angst om uit de kast te komen

  • 29 May 2022
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Badge

Haii

Ik weet al sinds groep 8 dat ik bisexueel ben, toen  had ik het aan mijn beste vriendin verteld en die lachte me uit en ging het vertellen aan wie het ook maar wou horen. Ik zei toen dat het een  grapje was en ik onderdrukte het gevoel en zei tegen mezelf dat ik gewoon straight ben. Nu, inmiddels ruim 2 jaar geleden, heb ik het aan mijn ouders verteld. Ze reageerde super positief gelukkig, maar met pride month volgende maand wil ik het ook aan mijn vriendinnen vertellen en meelopen met een optocht ofzo. Het probleem is alleen dat ze echt super veel kritiek hebben op alles rondom gay zijn, wat er bij mij weer voor zorgt dat ik niet eerlijk durf te zijn over mijn sexualiteit. Heeft iemand tips want ik weet het echt niet.

xx zomaar iemand


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

Heyhey,

Ik had het verteld tegen een vriend(in) die je echt 100% vertrouwd en je kan ondersteunen als mensen slecht reageren. Lach het niet weg en probeer serieus te blijven want dan gaan hun jou ook misschien wel serieus nemen. Begin met een klein groepje belangrijke mensen te zegen dat je bi bent, zodat je een beetje zelfvertrouwen kan opbouwen dat het oké is. en schaam je niet voor het feit dat je gay bent!! En doe het alleen als jij er klaar voor bent

veel succes <3

groetjes!

 

Reageer