Vraag

Als transjongen naar wc

  • 5 May 2021
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hallo allemaal, ik ben een transjongen (geboren als meisje maar voel me meer jongen) en ik ga na de zomervakantie naar de middelbare. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik het daar niet vertellen, ook omdat ik het nog niet zeker weet.

Ook heb ik problemen met naar de wc gaan, in de meisjes wc word ik raar aangekeken en word er gezegd dat ik in de verkeerde wc zit. En in het jongens wc voel ik mij ook niet thuis, en mijn vader vind dat ik daar nog niet naartoe moet gaan.

Hoe moet ik dit allebei doen?

Verder heb ik nog een tip voor andere kinderen die niet blij zijn met hun geslacht: kijk eens op de website transvisie, daar zijn praatgroepen en is veel info.


6 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Ik denk dat de jongenstoilet beter is

Reputatie 6
Badge +3

Hey Felix jeweetwel,

Ik denk dat je gewoon moet doen waarbij jij je goed voelt. Ik heb zelf lang haar en ben een jongen en ik wordt ook soms raar aangekeken. Daar moet je gewoon niks van aantrekken! 
 

Ik denk dat het wel handig is als je het aan je klas verteld, maar dat ligt helemaal aan jou. Dan begrijpen ze je ook meer en verkom je misverstanden.

Succes!

Groetjes iemand.

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor de reacties!

Hoi Felix weetjewel,

 

Ik denk dat je mentor je goed kan helpen! Je mentor wordt een soort van jouw vertrouwenspersoon en zal je op de middelbare school gaan helpen. Je mentor kan je goed helpen om dit ook aan de klas te vertellen en ik denk dat je klas jou volledig accepteert! Probeer je verder niks van anderen aan te trekken die raar naar jouw omkijken. Wees jezelf :)

 

Succes gewenst!

 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt, ga ik zeker doen!

Heyyy,

Ik denk inderdaad dat je mentor je wel op weg kan helpen.

Bedankt voor de tip! Ben namelijk ook transjongen (denk ik) en denk dat die site me wel helpt.

 

Reageer