Vraag

Aangetast door Instructeur

  • 10 February 2022
  • 3 reacties
  • 196 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Gister ben ik aangetast door een instructeur van mij op school. Hij wou mij aftrekken en laten klaar komen. Dit wou ik niet, hierna heb ik hem een klap gegeven in z'n ballen. Alleen twijfel ik of dit een goede manier van handelen was. Wie heeft tips? 


3 reacties

Haii

Je hebt instinctief gehandeld. Op zo’n moment denk je niet na, en dat is vrij normaal denk ik. Meld dit vooral op school, zodat je kunt voorkomen dat je zelf opnieuw of dat andere leerlingen in deze situatie belanden!

Reputatie 6
Badge +4

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Het is in dit soort gevallen heel belangrijk om het te melden op de school, eventueel via een vertrouwd persoon zoals een mentor of de vertrouwenspersoon. Dat je je hebt verweerd lijkt me in dit geval volkomen terecht, Seksuele handelingen zonder jouw toestemming zijn altijd verboden. Dat geld zeker als het een handeling door een volwassene is en er is een machtsverhouding zoals dus in dit geval.

Verder kan je overwegen om aangifte te doen en/of advies en hulp te zoeken bij www.centrumseksueelgeweld.nl.

 

Sterkte

Reputatie 3
Badge +1

als jij denkt dat dit een goede handeling was op dat moment dat is dat zo. ik zou het wel even bij je school melden net zoals Kaas123 al zij, het misschien handig om het ook aan een vertrouwd persoon te melden 

Reageer