Vraag

10 vragen over gender


Badge

Ik heb een paar vragen voor jullie omdat ik me afvraag wat mijn gender is, en ik hoop dat jullie mij door deze paar vragen te beantwoorden kunnen helpen:

1. Wat is je gender?

2. Wat was jouw geslacht, bij je geboorte?

3. Welke pronouns gebruik je het liefst?

4. Doe je iets aan je uiterlijk om er voor te zorgen dat mensen je gender vaker goed inschatten?

5. Zo ja, wat?

6. Als je gender is veranderd sinds je geboorte, hoe oud was je toen je er achter kwam dat je je niet fijn voelde bij je gender?

7. Hoe voel het om jouw gender te zijn?

8. Wat is de grootste reden dat je jouw gender bent?

9. Voel je wel eens gender dysphoria, zo ja wanneer?

10. Voel je wel eens gender euphoria, zo ja wanneer?

 

Bedankt voor het invullen!


31 reacties

Ik heb een paar vragen voor jullie omdat ik me afvraag wat mijn gender is, en ik hoop dat jullie mij door deze paar vragen te beantwoorden kunnen helpen:

1. Wat is je gender? Jongen

2. Wat was jouw geslacht, bij je geboorte? Meisje

3. Welke pronouns gebruik je het liefst? Hij hem

4. Doe je iets aan je uiterlijk om er voor te zorgen dat mensen je gender vaker goed inschatten? Kort haar 

5. Zo ja, wat? Kort haar 

6. Als je gender is veranderd sinds je geboorte, hoe oud was je toen je er achter kwam dat je je niet fijn voelde bij je gender? Ging best vanzelf maar echt al heel jong 

7. Hoe voel het om jouw gender te zijn? Fijn en soms lastig met misgenderen 

8. Wat is de grootste reden dat je jouw gender bent? Omdat ik me zo voel

9. Voel je wel eens gender dysphoria, zo ja wanneer? Ja met nog iemand vroeg ben je een meisje of jongen echt zo met afkeer weet je wel

10. Voel je wel eens gender euphoria, zo ja wanneer?

 

 

Bedankt voor het invullen!

 

Reputatie 2
Badge +1

1. Wat is je gender? Jongen

2. Wat was jouw geslacht, bij je geboorte? Vrouwelijk 

3. Welke pronouns gebruik je het liefst? Hij/hem

4. Doe je iets aan je uiterlijk om er voor te zorgen dat mensen je gender vaker goed inschatten? Ja

5. Zo ja, wat? Binders en soms maak ik mijn wenkbrauwen donkerder met de oogschaduw van mijn moede

6. Als je gender is veranderd sinds je geboorte, hoe oud was je toen je er achter kwam dat je je niet fijn voelde bij je gender? 6 of 7 jaar oud maar ik kwam voor het eerst uit de kast toen ik 10 was

7. Hoe voel het om jouw gender te zijn? Wel grappig

8. Wat is de grootste reden dat je jouw gender bent? Ik wil dat mensen mij zien als een jongen

9. Voel je wel eens gender dysphoria, zo ja wanneer? Bijna altijd 

10. Voel je wel eens gender euphoria, zo ja wanneer? Als ik ziek ben for some reason, dan lijk ik veel mannelijker

 

 

Ik heb een paar vragen voor jullie omdat ik me afvraag wat mijn gender is, en ik hoop dat jullie mij door deze paar vragen te beantwoorden kunnen helpen:

1. Wat is je gender? Meisje

2. Wat was jouw geslacht, bij je geboorte? Meisje

3. Welke pronouns gebruik je het liefst? Zij / haar

4. Doe je iets aan je uiterlijk om er voor te zorgen dat mensen je gender vaker goed inschatten? Nee niet perss maar ik draag wel make up en vrouwelijke kleding maar dat doe ik omdat ik het mooi vind niet als genderbevestiging

5. Zo ja, wat?

6. Als je gender is veranderd sinds je geboorte, hoe oud was je toen je er achter kwam dat je je niet fijn voelde bij je gender?

7. Hoe voel het om jouw gender te zijn? Gewoon zoals het hoort

8. Wat is de grootste reden dat je jouw gender bent? Omdat ik me meisje voel 

9. Voel je wel eens gender dysphoria, zo ja wanneer? Nee nooit

10. Voel je wel eens gender euphoria, zo ja wanneer? Ook niet

 

Bedankt voor het invullen!

 

Reputatie 3
Badge +1
  1. Gender: non-binaire spectrum
  2. Geslacht bij de geboorte: meisje
  3. Ligt eraan, ik ben nog niet uit de kast dus daar gewoon zij/haar om verwarring en haat te voorkomen. Online: hij/hem en in het Engels online die/hun + hij/hem (moet beetje aan de Nederlandse versie wennen haha)
  4. Doe mijn best. Ik draag oude opa kleding, geen make-up/jurken/rokjes/lang haar. Soms probeer ik ook mn borst te platten en mn taille te verminderen door meerdere lagen te dragen. Zo hoop er ten minste niet als een meisje uit te zien op het eerste gezicht.
  5. (staat bij 4)
  6. Toen ik wellicht 14/15 was? Ik ben nu 16. Ik kwam er zo laat achter omdat mij nooit iets verteld werd over non binaire identiteiten. Ik voelde me nooit een jongen dus ik dacht altijd dat ik een apart meisje was. Toen ik eenmaal leerde over enby’s, toen ging ik mijn eigen gender gevoelens ook ontdekken en ermee experimenteren. 
  7. Vervelend soms. Online bij mensen die trans/enbys supporten die ik niet IRL geeft het mij blijheid en vrijheid om mezelf te uiten. Maar mijn familie/omgeving zal me niet accepteren dus daar wat minder. 
  8. Door mijn dysforie maar vooral mijn euforie.
  9. Mijn lichaam, vooral borst/taille/stem/gezicht en sociaal wanneer mensen mij aanspreken met vrouwlijke termen/voornaamwoorden. Het is gewoon ongemak, dus niet super intens gelukkig. Ik probeer altijd maar te denken “het zijn maar woorden, ze weten niet beter”. Door mijn kleding heb ik weinig last van lichamelijke dysforie, maar als ik strakke kleding draag/douche is het toch wel ongemakkelijk. Mijn stem klinkt gelukkig zwaarder in mn hoofd dus ik denk daar niet teveel overna, wel als ik mijn stem via een audio hoor.
  10. Wanneer mensen met een goede intentie vragen of ik een jongen of een meisje ben (geen pestgedrag ofz) en wanneer ik zelf vind dat ik er androgyn eruit zie.
Reputatie 1
Badge

Ik heb een paar vragen voor jullie omdat ik me afvraag wat mijn gender is, en ik hoop dat jullie mij door deze paar vragen te beantwoorden kunnen helpen:

1. Wat is je gender? cisjongen

2. Wat was jouw geslacht, bij je geboorte? Is en was jongen

3. Welke pronouns gebruik je het liefst? alleen hij/hem/zijn

4. Doe je iets aan je uiterlijk om er voor te zorgen dat mensen je gender vaker goed inschatten? Mijn lichaam maakt testosteron voor mij waardoor ik eruit zie als een jongen (lief he❤️)

5. Zo ja, wat? zie antwoord op vraag 4

6. Als je gender is veranderd sinds je geboorte, hoe oud was je toen je er achter kwam dat je je niet fijn voelde bij je gender? n.v.t.

7. Hoe voelt het om jouw gender te zijn? mannelijk

8. Wat is de grootste reden dat je jouw gender bent? Het Y chromosoom van mijn vader (nee dit zegt niet alles, maar dit is de grootste reden als cisgender zijnde)

9. Voel je wel eens gender dysphoria, zo ja wanneer? gelukkig niet 

10. Voel je wel eens gender euphoria, zo ja wanneer? als ik homodingen doe

 

Bedankt voor het invullen!

 

Reputatie 7
Badge +15

@Geen_naam 

Thnxxx geen danks super leuk….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer